Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Det er sannelig ikke godt å si hvor mange barn verken Mathias Olsen eller Just Larsen Bie har hatt. Nok en gang ser vi at de manglende kirkebøkene for 1700 tallet i Domkirken i Bergen skaper vansker, det samme kan sies om de manglende kirkebøkene for Eid før 1722.

Jeg har ikke funnet noe skifte heller verken etter Mathias Olsen eller Cathrine Jensdtr. Biering. Cathrine var vel i live i 1750 (Bergensskiftet. Kanskje var det hun som døde i 1751 og ble gravlagt som Catharina Bieringd  17.06.1751 i St.J i Bergen, som fattig.

Dersom Mathias Olsen døde i Bergen er der tre kandidater som peker seg ut.

Matthis Olsen , fattig, gravlegges 19.02.1732 St.J

Matthias Olsen, pensionist af Manufacturhuuset gravlagt 20.01.1746 St.J

Matthis Olsen gravlagt 31.08.1748 St.J.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har notert dette dødsfallet på henne, ja. Men det kan no vel knapt vere tvil om at desse to døtrene høyrer til her, fødde på Eid før 1716. At dei ikkje har visst om broren (brørne) i Bergen, kan vere naturleg, så isolert som denne kvinna på Grodåssanden høyrest ut til å ha budd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Her står utan tvil Lars Henriksen. Kor vidt det er same mann som er nemnd i skiftet på Dombestein, kan vi ikkje seie noko meir sikkert om, men vi har utan tvil fastslått at Just Bie hadde ein son som heitte Lars Henrik, og som har noko uteståande i buet etter Johannes Glad, etter ei rekning i 1745.

Eg veit ikkje korleis vidare bevisførsel skal kunne gjerast, og eg er heller ikkje sikker på om det er noko vi skal prioritere - dette er ikkje Lemmichen-slekt, så vi kan vel heller overlate det vidare arbeidet til dei som studerer Bie-folket. ER det same mannen eller ikkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Nei, det er ikke noe vi behøver å prioritere. På den andre siden bekrefter det jo hvor lett det er å overse noen i Lemmichen slekten også. Noen var så aktive at de er nevnt i alle slags kilder, mens andre igjen holdt tydeligvis en så lav profil at de har sneket seg unna det meste.

Det er også en bekreftelse på at man kan finne interessant informasjon også der hvor man kanskje ikke skulle tro det var noe av interesse.

Der finnes sikker skifter/kilder tilgjengelig som har unnsluppet våre øyne, fordi personene i utganspunktet ikke ser ut til å ha noe med vi leter etter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med deg der. Når vi ser kva tendens ekteskap har til å generere ekteskap, er det viktig å holde ein brei front - brått oppdagar vi noko som vi ikkje har fått med oss før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biering: Litt tilbake til dei to sønene som er fødde i Bergen, vi får ta ei runde på dei også. 

Denne brudgommen i 1744 er vel Hans. https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/327/pv00000000989810

Eg finn også 5 dåpar frå 1744 til 1749. Men eg trur eg finn minst 4 av borna døde også - kanskje har han ikkje etterslekt? Eg har så langt ikkje funne han sjølv eller kona døde; der er litt for mange det kan vere.

Eg slit også med å finne noko på Peder, Katrine og Mattis sin andre son (1725).

Kanskje er det rett som skiftet på Grodåssanden påstår - der er ikkje andre arvingar?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask titt på fadderne ved de 5 barnedåpene til Hans og Ingeborg viser kun en fadder jeg fattet interesse for. Da de døpte sønnen Jens 01.10.1747 er der en Anne Johanne Matthisdtr. blant fadderne. Kanskje en tilfeldighet eller ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Ja, då er der i alle fall etterslekt ved dødsfallet i Hornindal, men det er langt til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Dersom Mathias Olsen døde i Bergen er der tre kandidater som peker seg ut.

Matthis Olsen , fattig, gravlegges 19.02.1732 St.J

Matthias Olsen, pensionist af Manufacturhuuset gravlagt 20.01.1746 St.J

Matthis Olsen gravlagt 31.08.1748 St.J.

Den eine kan vere like sannsynleg som den andre; her er ingen tilleggsopplysningar å stø seg på heller. Ho er i alle fall enkje i Bergens-skiftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

- og her på forum finn vi denne - kanskje Lars Henriksen er ei misforståing av Lars Henrik? 

Dette er vel neppe relevant i forhold til temaet, men det ser ut til at forrige forum muligvis hadde en del slektsvirus i denne debatten:

"222a'ETC har også at Henrich Schubart og Sebina Larsdatter Bie (som han kaller henne) gifter seg i Kristiansund 15/6 1756. Schubarts første kone, Catharine Magdalene Busch dør i følge ETC 27/10 1755. Problemet er at vi har ikke funnet deres giftermål i kirkebøkene for Kristiansund eller Bremsnes i 1756. Heller ikke i copulasjonsboka for Kvernes. Henrich Scubarts nevø, Johan Henrich Schubart, gifter seg med Birgitte Sophie Stuberg i Kristiansund 27/2 1756, og om det er dette som har ført til komplikasjoner vet vi ikke. Men deres giftermål står både under Johan Henrich og under Stubergfamilien i arkivet til ETC. Vi får sjekke kirkebøkene igjen, og lete grundigere. Mvh Tore og Tor"

Hva betød kilden ETC mon tro?

Jeg finner at Henrich Schubart ble klarert for vielse i huset uten forutgående trolovelse eller lysning med enken Birgitte Sophie Stuberg. https://media.digitalarkivet.no/kb20070912630071 nederst til v. 20 feb. 1756. Bl.a. undertegnet av Niels Thode (kirkevergen). Da hadde hun vel barn fra første ekteskap.

Vi har m.a.o. ingen informasjon om Sebina Larsdatter Bies giftermål med Henrich Schubart (den angivelige Johan Henrichs onkel)

P.S. Jeg kan ellers ikke unngå å legge merke til at kiøbmand Hans Ulrich Morsing er nevnt ved denne "trolovelsen", samme mann hos hvem Sabine Bie holdt sitt skifte i levendende live i 1791!!!

Endret av Christian Arentz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Christian Arentz skrev:

Dette er vel neppe relevant i forhold til temaet, men det ser ut til at forrige forum muligvis hadde en del slektsvirus i denne debatten:

Ja, det blir lett slik når ein byggjer på det andre har skrive. Det har vore litt av poenget med Lemmichen-tråden: Dokumentasjon bak påstandane - elles er dei verdilause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

Ja, det blir lett slik når ein byggjer på det andre har skrive. Det har vore litt av poenget med Lemmichen-tråden: Dokumentasjon bak påstandane - elles er dei verdilause.

Ok, men se mitt lille tillegg, nettop editert. Ingen røyk uten ild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biering: Eg tykkjer det er pussige namn vi har på Katrine sine born. Besteforeldra heiter Jens, Agnete, Ola og Ukjend - dei borna vi har no, heiter Ingeborg, Berte, Hans og Peder. Ikkje snev av oppkalling så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Mathias og Cathrine så er de 4 barna vi har,basert på alder ved død (for 2 av de) og dåps dato  som følger. 1709 Ingeborg,1716 Berthe Sophie, 1718 Hans og 1725 Peder. Her er det rom for mange fler. F.eks Anne Johanne Mathiasdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går tilbake til innlegg 684 og hentar fram att "mangel-lista" mi. Har vi løyst nokre av problema sidan sist, eller har vi berre fått nye? Eg markerer endringar med feite typar.

• Vi leitar framleis etter Hr. Hans Lemmichen sitt opphav, sidan vi ikkje har funne eit einaste patronym på han så langt.

• Brite sitt opphav kjenner vi, men fødselsåret er litt vagt.

• Eg hadde håpa vi skulle finne ei rekkjefølgje med omtrentlege fødselsår på sønene, men det har vi ikkje greidd.

• Rekkjefølgja på dei to døtrene vi har, er rimeleg grei: Når vi ser kva etterslekt dei har etter seg, må Margrete vere av dei eldste i flokken og Agnete må vere av dei yngste.

• Ingen ting tyder på at Brite ikkje er mor til alle, og er ho det, bør dei vere fødde ca mellom 1630 og 1667 (20 år frå fyrste mulege f.år 1610 – 45 år etter siste mulege) 1622.

• Vi har nokså nøyaktige dødsår på Isak, Peder og Ludvig. Absalon er truleg død sist på 1680-talet, og Abel fyrst på 1692-talet, men vi har ikkje dokumentert det enno. Abel si enkje betalar skatten i 1689/90 - så Abel må vere død då.

• Margrete var i live og budde på Skipenes i 1699 jfr. Tingbok for Nordfjord – der stoppar det.

• Agnete må vere død før 1731 då enkjemannen Didrik gifter seg på nytt – nærare veit vi ikkje, men det blir brått slutt på fadderskapane i 1724.

• Karen – nemnd i skiftet etter Peder i 1704 og Isak i 1709, skal vere nemnd i samband med eit skøyte i 1722. Dette siste har vi ikkje sett, og vi veit ikkje meir om henne.

• Dei 2-3 døtrene vi får kunnskap om gjennom Bergens-skiftet veit vi framleis svært lite om. Eg skal kome tilbake til dei litt seinare.

• Det hadde vore interessant å vite kven Isak si kone, Lene Jakobsdtr var.

• Sameleis Peder si fyrste kone, Brite Simonsdtr – kven var ho? Og når vart ho avløyst av Maren? Kor mange born hadde kvar av dei? Dette trur eg vi kan seie nokså sikkert, sidan der er 4 born - så ein pause, og derpå ei Brite og 4 til. Brite har dermed truleg døydd i perioden mellom 1678 og 1684, ca.

• Og Absalon si kone, Lisbet Hansdtr – er ho ein Schreuder, som det kan tyde på i eit par dåpsoppføringar i Bergen?

• Abel si kone Anne Kaspersdtr – kvar kjem namnet Tidemann frå, som vi fleire gonger har sett hevda? Og er ho den same som Hans Pederson si Anne Kaspersdtr? I så fall har vi eit problem med arven hennar, men det kan vere ei misforståing. Her har vi eit verkeleg problem. Kanskje må vi til med to ulike Abel for å få dette til å gå opp?

• Kven av døtrene er det som er gravlagd under golvet i kyrkja ca 1698? Det må vere ei av dei vi ikkje kjenner namnet på.

• Vi veit at Abel hadde ei ikkje namngjeven syster buande hos seg i 1675 – det kan vere Karen, eller det kan vere ei av namnlause.

• 2.generasjonen, barneborna,

• Vi kjenner vel etter kvart namnet på alle barneborna som har vakse opp, og stort sett veit vi kva familie dei fekk. Men nokre manglar:

• Jørgen Absalonson, fødd før 1678, sidan han var reist heimanfrå 19 år gammal før farmora sitt skifte i 1697. Vi høyrer ikkje meir om han seinare? Er han bekrefta død før Bergens-skiftet, eller har dei berre gløymt han?

• Absalon Pederson, fødd ca 1692 – ikkje sett etter 1704. Død eller utegløymt?

• Jørgen Hansson Blyt, Margrete sin son, har vi ikkje anna på han enn «bosted Hamburg» i Bergens-skiftet 1750.

• Der er nokre av ektemakane til barneborna som eg gjerne skulle visst meir om; Hans Isakson (ca 1690-1715) si kone; er ho Lisbet Hansdtr eller er ho identisk med Lisbet Mikkelsdtr Osnes d.1745?

• Hans Hansson Blyt si kone Maren Zimmermann, død 1730 – kven er ho?

• Abel Pederson (ca 1672-1764) – vi veit ikkje kven han var gift og hadde born med (Brite, Margrete og Karen).

• Brite Pedersdtr (ca 1684 - ) - kven er Josef som ho har dottera Anna Malena med? Vi har ikkje noko fødselsår på Anna Malena, men ho gifter seg fyrste gong i 1734.

• Katrine Biering (ca 1684 – 1751)  – gift med Mathis Olsen i Bergen; kven er han - og hadde dei fleire enn dei 4 borna vi har funne til no?

• Så er det dei 2-3 vanskellege kvinnelinjene.

• Lemmichen-dotter A, gift med ein Peder, får dottera Anna ca 1686; ho døyr 1750. Ho kan ha vore gift og blitt enkje, men har ingen etter seg, heldigvis for oss.

• Lemmichen-dotter B, gift med ein Kristen, får dottera Maren som er død før 1750 og har sonen Jakob «gift og her i byen».

• Lemmichen-dotter C, eller B som er gift 2 gonger; gift med ein Erik, og har dottera Anna Marie som er død før 1750, men etterlet seg tre born fødde frå 1705 til 1710 med Gunnar Mortensen (etterslekta hennar har vi).

Med andre ord: Lista er i alle fall ikkje blitt KORTARE sidan eg presenterte henne sist. Det tek til å minke med enkle kjelder vi ikkje har sett, og å lese pantebøker og tingbøker frå perm til perm, er nok ikkje nokon gangbar arbeidsmåte for folk som skal prøve å få gjort litt matnytting arbeid innimellom, så... Det er vel ingen som har lese gjennom heile Sollied heller, ord for ord, men som sagt, det er grenser for kva ressursar vi kan spandere på forlengst døde folk.

Uansett er det kjekt å kunne fastslå at vi med felles innsats har greidd å lage - ja, eg trur vi kan bruke så store ord: den mest komplette og korrekte oversikta som nokon har fått over dei fyrste generasjonane i slekta etter Hans / Brite.

Dersom nokon har lyst å bruke innhaldet i denne tråden til å lage eit oppsett eller ein artikkel eller kva som helst, stiller eg i alle fall mitt nedlagde arbeid til disposisjon, mot ei lita verbal kreditering.

Men for all del - det er lov å leite vidare, og det er sannsynleg at vi kan snuble over nyttige opplysningar når vi leitar etter andre ting seinare - tråden ligg her, og blir ikkje avslutta med det fyrste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje før har eg sett eit aldri så lite punktum, så snublar eg over Karen Hansdtr Lemmichen ein gong til. Kan nokon hjelpe meg med å hente ut informasjonen her; nederste saka på høgre side.

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0001: Pantebok nr. II.B.a.1, 1711-1717, s. 280-281
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008840142

Eg ser at handelen som Karen er innblanda i, er gjort i 1698, stemmer ikkje det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Agnethe. Jeg ser at Bersvend Osnes døper en datter Agnete 30.07.1730 og Didrich Osnes er blant fadderne. Man kan vel ta det som et tegn på at Agnethe H. Lemmichen trolig døde kort tid i forveien.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp14431722&gardpostnr=366&personpostnr=2465&merk=2465#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Ang. Agnethe. Jeg ser at Bersvend Osnes døper en datter Agnete 30.07.1730 og Didrich Osnes er blant fadderne. Man kan vel ta det som et tegn på at Agnethe H. Lemmichen trolig døde kort tid i forveien.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp14431722&gardpostnr=366&personpostnr=2465&merk=2465#ovre

Stemmer godt med at Didrik gifte seg på nytt i 1731. Dei gjekk vel sjeldan lenge som enkjemenn i dei dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider