Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?

Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

34 minutes ago, Morten Sylte said:

Ok, då er trulig Berstad det korrekte då ... godt å få det avklara. Ellers så må ein vel berre stadfeste at kjeldene av og til inneheld feil - utan at eg dermed konstaterar at det er det som er tilfelle her.

I transportbrevet nedanfor overdreg kaptein Wallentin Beyer 17 merker smør i Skibenes til sin "svoger" Didrik Madsen. Her finn ein nemndt "Sahl: Hr. Hans Lemmichsen" og det ser ut til at Beyer kallar han for "min kiære Hustrues forfader" og desse 17 merka er arv med opphav i denne Hans. Noværande eigar er Regise Justdatter Bierring, som har fått arv etter hennar avdøde far lensmannen Just Bierring. Mot slutten nemner Beyer "min Svoger Sr. Hans Pedersen Lemmichsen". Datert 17 aug. 1714

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0001: Pantebok nr. II.B.a.1, 1711-1717, s. 142-143
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/tl20071008840073

"Svoger" her vil ant si hustrus stefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elles har eg no etter kvart fått på plass dei fleste arvingane i programmet mitt, og kan begynne å supplere frå andre kjelder. Det er neimen ikkje godt å holde orden på desse folka utan slektsprogram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Aase R Sæther - Gloppen said:

No fekk vi eit førenamn på kapteinen også.

Kapteinen skriv faktisk under med heile namnet sitt og det er "Wallentin Christenssen Beyer" - noko eg sjølvsagt skulle ha nemndt i innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen innspill, men har problemer med å kopiere lenker, så jeg referansene blir litt haltende foreløpig. 

Fogderegnskap, Eid, Sogn og fjordane

1691, Kopp og ildstedskatt , s. 143:

Giæstgifueren Hans Lemmichen med Hustrue...........

1692, Kopp og ildstedskatt, s. 326:

Hans Pedersen Lemmichen Strandsidder

for sig Sielf........

Hans Hustrue

1691, Sikt og Sakefald, s. 159:

Baltzer schibbenes formedelst Nogle ords paasiggelse, til Hans Plytis datter, om at malche hans Kiør Efter Eet Barns oerd, Bøder, formedelst fattig domb......

1692, Odelskatt og Rosstjeneste, s. 346:

Sl. Abel Lemmichens arf udi  Støfvi ?......

.

Peder Hansen Lemmichen udi Juttedahlen.   1 pd. 18 s(?????)

.

Hans Pedersen Lemmichen udi Alme....

udi Mellum.....

udi Myrvol

.

Birgite Sl. Hr. Hans Lemmichens

udi Schibenes.    2 pd 6 s(??)

udi Murrestad.    2 pd (??)

Stiftsamtstueregnskapene, 1689, Odelskatt og Ross tjeneste, 

s. 250:

Judedahl:

.         Hr. Christopher Garmand.    Smør 1 pd. 4 t(??)

.         Peder Hansen Lemmichen.  Smør 1/2 løb 

.

s. 255:

Schibbenes.        2 1/2 løb 1/2 Pd

Alexander Jansen.        Smør 1/2 løb

Sal. Hr. Lemmichens Enche,. 1 løb  2 pd. 6 (??)

Jens Biering Eier og Sielf Bruger Smør 1 pd.

ufullstendig, men kanskje noe andre kan se på dette også

Dessuten: 

Hans Plydt gravlegges i Nykirken i Bergen 17. DES 1697. 

Jeg er bortreist, og har ikke tilgang til egne notater, så jeg kommenterer ikke noe videre foreløpig. 

Marianne

Endret av Marianne Holck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mykje spennande, takk for det!

No har eg ei konkret nøtt her, nemleg Abel Pederson Lemmichen; son til Peder Hansson; i skiftet etter faren i 1704 er det sagt at han er gift. 

I skiftet i Bergen i 1750 er det sagt at han bur her i byen. Det må vel vere han som døyr i Innvik i 1764. I Innvik døyr også ei ca 80 år gammal Karen Abelsdtr i 1798. Dotter? 

I 1733 blir ei Birgitte Abelsdtr Lemmichen gift med Jens Mandrup. Også ei dotter?

Er det nokon som har funne ut meir om denne Abel, kone og familie?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager , der er jeg blank. Jeg har bare notert at han skal være født 1675. Jeg tar kvalden nå, men skal se hva jeg kan finne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eit spørsmål til - arvingen "Maria Becher" i Bergens-skiftet - er ho identisk med Anne Marie Becher, gift med Lars Augustinusson Daviknes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Her var mykje spennande, takk for det!

No har eg ei konkret nøtt her, nemleg Abel Pederson Lemmichen; son til Peder Hansson; i skiftet etter faren i 1704 er det sagt at han er gift. 

I skiftet i Bergen i 1750 er det sagt at han bur her i byen. Det må vel vere han som døyr i Innvik i 1764. I Innvik døyr også ei ca 80 år gammal Karen Abelsdtr i 1798. Dotter? 

I 1733 blir ei Birgitte Abelsdtr Lemmichen gift med Jens Mandrup. Også ei dotter?

Er det nokon som har funne ut meir om denne Abel, kone og familie?

Dersom man skal anta at alderen på denne Abel Pedersen Lemmichen er noenlunde rett ved hans død vil jeg si det må være sønn til Peder Hansen. Abel skulle være født rundt 1675, og med mindre der er to sønner Peder vil jeg si det er rett, Karen skal i følge alder ved død være født rundt 1718, da er det nærliggende å tro at hun er datter til Abel. Dessverre står der ikke noe gårdsnavn på noen av dem, og da blir det ikke lett å finne dem i en eventuell bygdebok.

I databasen over døde i Sogn og Fjordane finner jeg denne:

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=sogngrav

Det må vel være henne som i skiftet etter Peder kalles Beate? Jeg kommer ikke i farten på vilket prestegjeld i Sogn og Fjordane som har 1441 som id.

Og under vigde i deler av Sogn og Fjordane kom jeg over en Maren Knudsdtr. Lemic som giftet seg i Stedje 1705 med en  Per Hanson Korsør.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sognvigd&gardpostnr=28326&merk=28326#ovre

Og hvem er denne Andreas Lemmechen som gifter seg i Korskirken i Bergen 18.09.1712 med Henriche Gotschalch?

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=7815&merk=7815#ovre

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1441 er Selje; lenka di fører berre til basen, men eg fann Brete? Pederdtr Lemich - skal sjekke originalen snarast. Eg ser av Sognogfjordane-basane (som eg faktisk har gløymt å sjekke) at Jens Mandrup nok har budd i Selje, så då er det nok rett og slett brura hans som er død.

Eg følgjer deg heilt i tankegangen om kven desse to er, men så var det beviset då :-)  Du veit kor glad eg er i "må ha vore".

Abel Pederson Lemmichen har eg funne nemnd under handelsstaden Utvik, men ingen endeleg dokumentasjon på identiteten der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner en Jacob Lemmechen som gifter seg i Domkirken i Bergen 26.02.1733 med Dorthe Larsdtr.

Trolig samme mann gifter seg på nytt 09.12.1743  også i DK med Catharina Elisabeth Faber.

Dersom dette er samme mann, får han 12 barn i Bergen med sine to hustruer. Den første sønnen døpes Isach, så jeg vil tro dette er Jacob Isachsen Lemmichen, sønn av Isach Hansen Lemmichen.

Det underlige er at ved disse 12 barnedåpene er at jeg finner Birthe Lemmichen som fadder i 1736, som den eneste Lemmichen og likeså Emmerence Blydt fadder i 1747 som eneste med det etternavnet. Jacob var Drogist/kjøpmann og det er nok fra det miljøet han har hentet fadderne.

Dersom det er ønskelig kan jeg senere i dag legge inn lenkene til vielsene og barnedåpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobbar litt parallelt, ser eg! Jakob Lemmichen med 2 koner og alle borna, inklusive skiftet etter han i 1756 kom på plass i basen min i natt. Ja, det er nok Jakob Isakson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Vi jobbar litt parallelt, ser eg! Jakob Lemmichen med 2 koner og alle borna, inklusive skiftet etter han i 1756 kom på plass i basen min i natt. Ja, det er nok Jakob Isakson.

Jeg bruker å sove om natten :-)

Men klarer du å plassere denne Andreas som jeg viser til nederst i innlegg 109?

Andreas og Henriche døper en datter Anna 01.08.1712 i Korskirken. Ikke mye kjentfolk blant fadderne. Ved siden av vielsen er det de eneste spor jeg finner i databasene for Bergen etter dem. Trolig må de ha flyttet på seg. Ingen flere barnedåper, ingen dødsfall og ikke i Sollieds skifteoversikt.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011686&gardpostnr=3777&personpostnr=30124&merk=30124#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas - og Maren i Sogn i eit tidlegare innlegg - har eg ikkje funne nokon plass til. Vi har den austlandske Lemmichen-slekta i bakhovudet, og har kanskje utløparar derfrå vestover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Rune, så langt kom eg ikkje i natt. Merk at Lars i Askevik som er omtala litt lenger nede, er feilplassert; han er son til Karen Pederdtr Lemmichen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi da kunne tolke bygdeboken slik at Anne 1716-1750 gift med Lensmann Nils Larsson Faleide, Margrethe nevnt 1724 og Lars på Askevik alle er barn av Kristen Kristenson Busch død før 1750 og Karen Pedersdtr. Lemmichen?

Vet vi i så fall noe om når hennes første ektemann, Lars Thomassen Ruus døde og om det var barn i det ekteskapet?

Her fant jeg skifte etter Lars Thomassen Ruus 12.05.1705. Om jeg klarer å lese korrekt var der personer nevnt, Hans Thomassen Ruus, Christopher Thomassen Ruus og Elsebe Thomasdtr. Ruus. Er dette deres barn eller hans søsken?

https://media.digitalarkivet.no/view/24218/229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet etter Lars Thomassen Ruus fortel at han døde uten eigne barn. Foreldra er også døde. Dermed arvar syskjena hans,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morten Sylte skrev:

Skiftet etter Lars Thomassen Ruus fortel at han døde uten eigne barn. Foreldra er også døde. Dermed arvar syskjena hans,

Det var det jeg kom frem til Morten. Jeg så at han var 24 år i 1701, så det var neppe mange år han og Karen Pedersdtr. Lemmichen var gift.

Men hjertelig takk for bekreftelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følgje skiftet i Bergen har Kristen K Busch og Karen Pederdtr berre 2 born i live på den tida: Lars Kristenson og Berte Margrete Kristensdtr, død og mor til Karen Lind. Men Kristen Busch har nok fleire born med ei fyrste kone, trur eg - dette har eg ikkje prioritert å sjå på.

Her er forresten skifte etter Lars i 1776 - http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24234/327  men eg ser ikkje noko av Lemmichen-interesse i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til Abel Pederson, slik det ser ut for øyeblikket. 

Han bør vere fødd rundtom 1675 sidan han er oppgjeven i vere 26 år i 1701. I skiftet etter faren er det oppgjeve at han er gift. Ein mann med dette namnet døyr i Innvik prestegjeld i 1764, angiveleg 78 år gammal; det er ca 3 år avvik frå 1701 og langt innafor det akseptable.

Ved Bergens-skiftet er han oppgjeven å vere "her i byen". Eg ser ikkje spor etter han i Bergen, trur eg.

Eg har ikkje fått noko hint nokon stad om kven han var gift med. 

Ei Karen Abelsdtr Lemmichen døyr i Innvik prestegjeld i 1798, 80 år gammal. Han kan godt vere far hennar.

Ei Birgitte Abelsdtr Lemmich gifter seg med Jens Mandrup i 1733. Seinare på århundret døyr ein Hans Jensson Mandrup barnlaus i Rugsund, og einaste arving er systera Ingeborg Jensdtr på Lille Hamre i Selje - ho døyr i 1802, og i skiftet har enkjemannen ikkje det minste peiling på kven som er arvingane hennar. Etter alder ved død skal desse to vere fødde ca 1733 og 1736, og kan passe godt til å vere born av Birgitte - men så døyr "Brite" Abelsdtr Lemmich i Selje 1736, oppgjeven å vere 58 1/2 år...

Lenger kjem eg knapt her. Eg kan ynskje meg at presten har rota med alderen og eigentleg meinte å skrive 38, men det hjelper ikkje å ynskje. Om desse to borna verkeleg vart morlause i 1736, håpar eg det kan vere noko å finne i formyndarprotokollane, som dessverre ikkje ligg på nettet.

REDIGERT: Der står no verkele Beate Ped Lemich - då strevar eg med feil dame. 

Om nokon har noko å tilføye her, vil eg bli svært glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Tilbake til Abel Pederson, slik det ser ut for øyeblikket. 

Han bør vere fødd rundtom 1675 sidan han er oppgjeven i vere 26 år i 1701. I skiftet etter faren er det oppgjeve at han er gift. Ein mann med dette namnet døyr i Innvik prestegjeld i 1764, angiveleg 78 år gammal; det er ca 3 år avvik frå 1701 og langt innafor det akseptable.

Ved Bergens-skiftet er han oppgjeven å vere "her i byen". Eg ser ikkje spor etter han i Bergen, trur eg.

Eg har ikkje fått noko hint nokon stad om kven han var gift med. 

Ei Karen Abelsdtr Lemmichen døyr i Innvik prestegjeld i 1798, 80 år gammal. Han kan godt vere far hennar.

Ei Birgitte Abelsdtr Lemmich gifter seg med Jens Mandrup i 1733. Seinare på århundret døyr ein Hans Jensson Mandrup barnlaus i Rugsund, og einaste arving er systera Ingeborg Jensdtr på Lille Hamre i Selje - ho døyr i 1802, og i skiftet har enkjemannen ikkje det minste peiling på kven som er arvingane hennar. Etter alder ved død skal desse to vere fødde ca 1733 og 1736, og kan passe godt til å vere born av Birgitte - men så døyr "Brite" Abelsdtr Lemmichh i Selje 1738, oppgjeven å vere 58 1/2 år...

Lenger kjem eg knapt her. Eg kan ynskje meg at presten har rota med alderen og eigentleg meinte å skrive 38, men det hjelper ikkje å ynskje. Om desse to borna verkeleg vart morlause i 1738, håpar eg det kan vere noko å finne i formyndarprotokollane, som dessverre ikkje ligg på nettet.

Om nokon har noko å tilføye her, vil eg bli svært glad.

Var det ""Brite" Abelsdtr. Lemmichen eller Pedersdtr. Lemmichen som var gift med Mandrup? Brite Pedersdtr. Lemmichen døde i 1736 i følge databasen over døde for deler av  Sogn og Fjordane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Rune Thorstensen said:

Databasen over døde i Sogn og Fjordane sier at Brite/Beate døde i 1736 ikke 1738.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=sogngrav

Finner Brete Pederd. Lemich i samme database, død 1736: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sogngrav&gardpostnr=38852&merk=38852#ovre

Men ikke Brite" Abelsdtr Lemmichh som det var spørsmål om her, ei heller i 1738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg beklagar at eg skreiv feil dødsfall for årstalet, det skulle vere 1736. Les sjølv - kva står det? Og kven er det?

SAB, Selje sokneprestembete*, Ministerialbok nr. A 3, 1731-1743, s. 108
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070515630323

Lenke til kommentar
Del på andre sider