Anett Ytre-Eide Skrevet Mai 17, 2017 Del Skrevet Mai 17, 2017 Morens navn er problemet. Syns det står Tjoren + ett eller annet? Samme på en av fadderene (Synneva Pedersdatter), men jeg finner ikke denne gården. De hadde også tilknytning til området omkring, bla. Kinn, mener jeg. Nr. 55 Synneva https://media.digitalarkivet.no/kb20070305690663 Dette er et tre jeg jobbet på for 2-3 år siden, og husker ikke helt hva jeg fant da, men i alle fall har jeg notert morens navn som "mulig Fimreite", men klarer ikke rekonstruere dette nå. Mannen var jo jekteskipper, så de var kanskje ikke så bofaste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth Stabell Nilsen Skrevet Mai 17, 2017 Del Skrevet Mai 17, 2017 Det kan være Kari Arnesdatter "Tjøren". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anett Ytre-Eide Skrevet Mai 17, 2017 Forfatter Del Skrevet Mai 17, 2017 Vurderte det også uten å finne den gården. Takk skal du ha! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Sværen Skrevet Mai 23, 2017 Del Skrevet Mai 23, 2017 Det står nok "Fjæren". Dvs Sogndals-fjæren. I FT 1865, bur Peder Nilsen, 32 år og kona Kari Arnesdatter 33 år i Sogndalsfjæren, Stedje sokn, Sogndal m/ 5 ongar, innkl den eldste: Synneve 10 år. Samt foreldra til Peder. Mia Alexandra Ølnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anett Ytre-Eide Skrevet Juni 10, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 10, 2017 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå