Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg skulle legge ved bilde som illustasjon på et innlegg, men fikk feilmelding. Gjør jeg noe galt eller virker ikke denne funksjonen ennå? (Under 'Bytt til vår enkle opplaster' fant jeg ikke noe jeg forsto.)

Står framgangsmåten beskrevet noe sted?

Det kan være ønsker om å legge inn f. eks. klipp fra svenske kirkebøker eller fotografier og det ville vært fint å få en veiledning.

Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/211-legge-ved-bilde-i-innlegg/
Del på andre sider

Jeg skulle legge ved bilde som illustasjon på et innlegg, men fikk feilmelding. Gjør jeg noe galt eller virker ikke denne funksjonen ennå? (Under 'Bytt til vår enkle opplaster' fant jeg ikke noe jeg forsto.)

Står framgangsmåten beskrevet noe sted?

Det kan være ønsker om å legge inn f. eks. klipp fra svenske kirkebøker eller fotografier og det ville vært fint å få en veiledning.

Mvh Anne-Lise

Prøv å bruke "Legg til vedlegg"

Erling

post-269-0-48648800-1296753283_thumb.png

Jeg prøvde det - kom til bildemappen på min datamaskin og hentet bildet. Deretter kom en rosa linje med at det var feil. Fila var under 500 kb (188 kb).

Samme melding igjen:

Googlet_navnet.jpg

Denne opplastingen feilet

Jeg prøver noe mindre - kanskje det likevel er for stort.. Nei. Ikke dette heller:

Lillepus_2.jpg

Denne opplastingen feilet

Jeg gir opp - kanskje noen på DA vet hva som skjer? :unsure:

Overskriften også? Det er den som ble forandret - ikke teksten i innlegget.

Hei Anne-Lise

Har du lagt inn norsk ordliste i Firefox?

Det kan se ut til at du bare har engelsk. Jeg får vanlige små bokstaver i mine titler med flere ord.

Du finner eventuelt ordlista under tillegg i Firefox.

Bruker du engelsk utgave av Firefox?

Du kan også slå av "Kontroller staving mens du skriver.

Erling

post-269-0-66758100-1296765446_thumb.png

Jeg skrudde av ordlista som du foreslo, i tilfelle det er det som forårsaker dette.

Jeg har laget et annet innlegg her, hvor det ikke ble stor forbokstav på alle ord. Jeg la merke til det først i dag på et annet innlegg: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/207-forslag-til-bruk-av-undertittel/ og innlegget om 'Søk i alle baser har også fått sånn tittel. Jeg tror ikke det er noe med den enkeltes datamaskin - jeg tror vi må spørre moderator om hun/han vet grunnen til at dette har oppstått nå. Jeg har norsk Firefox og jeg har heller ikke installert noe nytt på min maskin siste døgnet. (Dessuten er dette det første jeg slår av i MS Word, for at ikke alle i'ene skal bli store.)

Det ser jo veldig svulstig og selvhøytidelig ut også! Uff - også jeg som er så pirkete med hvordan jeg skriver.

Jeg skrudde av ordlista som du foreslo, i tilfelle det er det som forårsaker dette.

Jeg har laget et annet innlegg her, hvor det ikke ble stor forbokstav på alle ord. Jeg la merke til det først i dag på et annet innlegg: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/207-forslag-til-bruk-av-undertittel/ og innlegget om 'Søk i alle baser har også fått sånn tittel. Jeg tror ikke det er noe med den enkeltes datamaskin - jeg tror vi må spørre moderator om hun/han vet grunnen til at dette har oppstått nå. Jeg har norsk Firefox og jeg har heller ikke installert noe nytt på min maskin siste døgnet. (Dessuten er dette det første jeg slår av i MS Word, for at ikke alle i'ene skal bli store.)

Det ser jo veldig svulstig og selvhøytidelig ut også! Uff - også jeg som er så pirkete med hvordan jeg skriver.

Hei igjen!

Har du slått den av i Firefox også?

Innstillinger - Avansert - Generelt?

Erling

Det var det jeg gjorde nå, etter ditt forslag.

Jeg finner ikke ut om det er endret før jeg lager et nytt innlegg..

Prøv å lage et nytt innlegg i testforumet

Jeg laget en test på testforumet. Fikk store forbokstaver i tittelfeltet.

Det må være noe galt med programmet hos Digitalarkivet.

Ser ut til at dette er tilfeldig fordi jeg har opprettet nytt emne og der ble det bare småbokstaver

Erling

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.