Line Rustad Skrevet Juni 10, 2017 Del Skrevet Juni 10, 2017 Ser at det er skrevet galt fødselsår på Agnethe Nielsdatter, står på 1842 istedenfor 1843 som er korrekt - er dette korrekt sted å henvende seg eller bør jeg sende mail til et spesifikt sted? https://digitalarkivet.no/view/255/pd00000009373077 Hilsen Line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Grethe Syvertsen Skrevet Juni 10, 2017 Del Skrevet Juni 10, 2017 Følger dette emne :) Tidligere var det en korrekturlenke til transkribert material, men hvor er den nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Juni 11, 2017 Del Skrevet Juni 11, 2017 SAH, Stange prestekontor, K/L0010: Ministerialbok nr. 10, 1835-1845, s. 73 Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070122340280 Lenkar til dåpen berre for å vise at du har rett - men elles er visst korrekturfunksjonen av det som ikkje er heilt på plass endå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line Rustad Skrevet Juni 11, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 11, 2017 Antar at det kommer på plass etterhvert da, fint at alle kan bidra til at mest mulig blir korrekt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Juni 11, 2017 Del Skrevet Juni 11, 2017 Eg har stilt spørsmålet annan stad utan å få svar, og stiller det på nytt her: Vil det vere mogeleg å sjå gamle korrekturmeldingar når dette kjem på plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes Skrevet Juni 12, 2017 Del Skrevet Juni 12, 2017 Pr nå er ikke funksjonen med å sende inn korrigeringer på plass. Jeg ser at det er feil i denne transkriberingen. Du må rett og slett ta var på feilen og melde denne inn når funksjonaliteten er på plass igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes Skrevet Juni 12, 2017 Del Skrevet Juni 12, 2017 7 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev: Eg har stilt spørsmålet annan stad utan å få svar, og stiller det på nytt her: Vil det vere mogeleg å sjå gamle korrekturmeldingar når dette kjem på plass? Gamle korrekturmeldinger skal vises når funksjonen er på plass igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Vasaasen Skrevet Juni 23, 2017 Del Skrevet Juni 23, 2017 Det er desverre ikke så mange av transkriberingene (for Stange) som er korrekturlest. Som registrator for mange av listene fra Stange, tar jeg gjerne imot tips om feil i registreringen. (Inntil en korrektur"løsning" dukker opp i Digitalarkivet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line Rustad Skrevet Juni 25, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 25, 2017 Så bra Steinar! Leter endel på Stange for tiden så da skal jeg si ifra dersom jeg oppdager noe - takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts