Wenche Hillstrand Skrevet Juni 14, 2017 Del Skrevet Juni 14, 2017 Har funnet begge 2, men Lassen går det ikke ann å komme inn på. Delgobe er ikke notert med alfabet, slik at må gå innom hver eneste en for å finne den riktige linken. Før så stod f.eks AA-AK osv. på delgobe, det er borte. Veldig tidkrevende for å finne riktig etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 14, 2017 Del Skrevet Juni 14, 2017 Delgobe (med alfabet) og Lassen. Noen av Lassen-bindene er publisert uten indeksering; da må bruke "Første side"-lenka ("Innhold"-lenka skulle vært deaktivert). Trefflistene i Finn kilde er ikke bra her, og det er vel de du har brukt. Slik var det også i forrige versjon av Digitalarkivet, så det er ikke nytt nå, men det er noe vi må fikse: For Delgobe må vi gjennomgå og endre titlene som vises i Finn kilde. For arkivmateriale publisert uten indeksering må "Bla i skannet utgave"-lenkene gå til første skanna side, i stedet for til den tomme innholdssida. Dette er en oppgave som har blitt spesifisert for våre utviklere, og som venter på å bli utført. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 14, 2017 Del Skrevet Juni 14, 2017 Nå har Delgobe fått meningsfulle titler i Finn kilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Hillstrand Skrevet Juni 14, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 14, 2017 (endret) Takk for Delgobe nå er den i orden. Lassen har ingen første side å gå inn på når jeg går inn på finn kilde. Går jeg inn på feil sted. Endret Juni 14, 2017 av Wenche Hillstrand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 14, 2017 Del Skrevet Juni 14, 2017 2 minutter siden, Wenche Hillstrand skrev: Lassen har ingen første side å gå inn på når jeg går inn på finn kilde. Går jeg inn på feil sted. Finn kilde lenker bare til de skannede kildenes innholdssider; det er nettopp dette som må utbedres av hensyn til kilder uten indeksering (kilder med tomme innholdssider). Bruk heller min lenke til Lassen i mitt første innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Hillstrand Skrevet Juni 14, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 14, 2017 Ok, takk for det- Da tar jeg å sparer linken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts