StianIndalHaugseth Skrevet Juni 27, 2017 Del Skrevet Juni 27, 2017 Hei, Jeg kommer over følgende når jeg søker på min morfar. Quote Sperret Bilde, dette bildet er sperret grunnet personvern eller andre klausuler, på ubestemt tid. Det virker som det har noe med hans tid i Sverige under krigen i følge arkivet: RA, Den Kgl. Norske Legasjons Flyktningskontor*, 1940-1945, s. 3155 Finnes det noen måte for meg å få tilgang til dette materiale? Mvh Stian Indal Haugseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianIndalHaugseth Skrevet Juni 27, 2017 Forfatter Del Skrevet Juni 27, 2017 Viste seg at jeg var for utålmodig. Fikk akkurat svar på mail jeg sendte digitalarkivet en uke siden med kopi av dokumentene jeg spurte etter. Dette var faktisk veldig interessante dokumenter om min morfar og jeg er veldig glad jeg fikk tak i dem! Takk for fantastisk arbeid med digitalisering av gamle arkiv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juni 27, 2017 Del Skrevet Juni 27, 2017 Lovverket setter klare begrensninger for hva Arkivverket kan publisere fritt tilgjengelig på Internett. Dette kan du lese mer om på Digitalarkivets nettsider. Opplysninger som ikke er taushetsbelagte, vil man vanligvis kunne få kopi av ved henvendelse, eller man kan komme på lesesalen - i dette tilfellet Riksarkivets lesesal - og få se dokumentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts