Odd Roar Sulutvedt Skrevet August 4, 2017 Del Skrevet August 4, 2017 (endret) Har testet trunkering i FT1910. Ved søk på 1893-04*, så får jeg treff. Ved søk på 1893-0* får jeg ikke treff. Det skilles heller ikke på dato og måned? I emigrantlister, søk på utreisedato, så får jeg treff på begge varianter (brukte 1889-0* og 1889-08* i Larvik 1887 - 1930). Hvorfor er det forskjell, og er det noe som skal/kan/bør endres på? Endret August 4, 2017 av Odd Roar Sulutvedt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Larsen Skrevet August 8, 2017 Del Skrevet August 8, 2017 Hei Odd Roar, ta en titt på diverse innlegg fra juni og juli i denne lista, bl.a. mine, så ser du at emnet ikke er ukjent! :-) Det foreligger svar fra arkivverket som indikerer at de jobber med saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Roar Sulutvedt Skrevet August 8, 2017 Forfatter Del Skrevet August 8, 2017 46 minutter siden, Olaf Larsen skrev: Hei Odd Roar, ta en titt på diverse innlegg fra juni og juli i denne lista, bl.a. mine, så ser du at emnet ikke er ukjent! :-) Det foreligger svar fra arkivverket som indikerer at de jobber med saken. Beklager, unødvendig å ta det opp på nytt da. Jeg leste nok bare overskriftene, og skjønte ikke at "Meningsløse søkeresultater" gjaldt det samme...! Da får vi avvente Arkivverkets jobb med saken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Larsen Skrevet August 8, 2017 Del Skrevet August 8, 2017 Ingen grunn til beklagelse, de trenger en påminnelse av og til, selv om de er svært oppegående og hyggelige mennesker! :-) (sjøl savner jeg smilefjes også) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Roar Sulutvedt Skrevet August 8, 2017 Forfatter Del Skrevet August 8, 2017 2 minutter siden, Olaf Larsen skrev: Ingen grunn til beklagelse, de trenger en påminnelse av og til, selv om de er svært oppegående og hyggelige mennesker! :-) (sjøl savner jeg smilefjes også) He, he, jeg er inne i min andre uke med bevisst utelatelse av alle emojis i all kommunikasjon, så det går fint for meg...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Larsen Skrevet August 8, 2017 Del Skrevet August 8, 2017 (endret) Jeg har tenkt som deg i mange år, men så begynte jeg plutselig å bruke dem. Og som vi vet, det er vanskelig å endre en dårlig vane! :-) (som du ser) Jeg jobber bevisst med å kutte ut museklikking nå... Endret August 8, 2017 av Olaf Larsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts