Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hvilket år er det nyeste dere har fått innlevert fra byretten/skiftedomstolen i Oslo?

Flere ganger har jeg lurt på om det er byretten i Oslo eller Statsarkivet i Oslo jeg må kontakte når det gjelder opplysninger. Hvis jeg er på jakt etter info om  en fetter av min farmor som døde i 1964 i Oslo (antagelig hadde han ikke barn utfra søk på Bokhylla aviser og Aftenposten) så er jeg usikker på om det er Statsarkivet eller Byretten jeg må kontakte. 

Hei!

Statsarkivet i Oslo har mottatt dødsfallsprotokoller  fra Oslo skifterett frem til og med 1974. På arkivportalen kan se hva vi ellers har av skiftemateriale fra skifteretten.

I dette forum besvarer vi normalt kun spørsmål om dødsfall som er eldre enn 60 år. For opplysninger om nyere dødsfall kan du sende oss en e-post: post@arkivverket.no.  

Vennlig hilsen

Vigdis Andersen, Statsarkivet i Oslo

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.