Roar Pedersen Skrevet September 26, 2017 Del Skrevet September 26, 2017 Hei! Jeg arbeider med en tekst om en person i Tønsberg som betalte Sølvskatt i 1816, Frans Bull. Vet man hvor stor andel av formuen sølvskatten utgjorde i Tønsberg? Jeg vet at det var forskjellig i forskjellige deler av landet. Dessuten står det i arkivet at hans innskudd på 280 spesiedaler "ga ham" Actiebrev no 13534 - 13596. Finnes disse Aksjebrevene i noe arkiv eller ble de utlevert til den som betalte? Finnes det kvitteringer på hva han betalte skatten med? (ikke alle betalte med kontanter, vet jeg). mvh Roar Pedersen bull sølvskatt.tiff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet September 26, 2017 Del Skrevet September 26, 2017 Som det fremgår av kildeinformasjonen for Sølvskatten 1816, f.eks. her eller her, oppbevares Sølvskatten 1816-arkivet i Norges Bank. Du bør rette dine spørsmål til Norges Bank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Pedersen Skrevet September 26, 2017 Forfatter Del Skrevet September 26, 2017 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå