Gå til innhold
Arkivverket

Piene, Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A07 (1821-1840)

Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A07 (1821-1840), Viede 1830, Side 315, nr. 22

https://media.digitalarkivet.no/kb20070921680432

Jeg skrev en liten artikkel om slekten Piene på Slektshistoriewiki i går: http://www.genealogi.no/mediawiki/index.php/Piene_(slekt)

Jeg baserte innledningen på sekundærlitteratur, noe mer rakk jeg ikke i går, så nå ønsker jeg legge til primærkilden også. Caspar Christian Piene og Lucie Benedicte Hofflunds vielse var lett å finne, og vielsesprotokollen bekrefter at Caspar Christian var fra Barmen. Men det er mye informasjon her som er tungt å lese. Er det noen som kan hjelpe til å med å tyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag. Her er et forslag hvor det jeg ikke klarer er satt i klammer. Håper noen kan fylle ut og eventuelt korrigere.

Ungkarl og Kjøb

mand og Bor-

ger af Trondhjem

Hr. Caspar Chri-

stian Pine

og Enkemada-

e Lucie Bened-

dicte Hoflund

fød Bugge.

Han i Bar-

men Hun

i Wadsøe

Præstegjeld.

Han

25

Hun

34

Aar

Byggme-

ster Johan

Pine.

Biskop

Bugge

[P]. Lammers

O. Dahl

(hopper over tillysningsdagene)

[….] fore-

hen været

i Ægteskab.

[….] vacci-

nations-

Attest ikke

foreviist

for Bruden.

Han fore-

viist Vacci

nationsattest.

Foreviist Bye-

fogdens Erklæ-

ring, at Jn-

tet fra Skiff-

terettens Side

er at erindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.