Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skifteprotokoll Nordhordaland 1771 - 1775 mangler.

Recommended Posts

12 minutter siden, Berit Knudsen skrev:

Finner kun skifteprotokollene A5 1764 - 1770 og A6a 1776 - 1779. Den som skulle vært imellom der finner jeg ikke.

Gjelder skifter i Lindås.

Den som skulle vært mellom der, har nok vært tapt i lang tid. Det finnes ingen protokoller mellom nr. 5 og nr. 6 (som er delt i 6a og 6b ved restaurering).

Typisk.

Takk for raskt svar.

Det hadde vært veldig flott om det hadde stått protokoll ..... for 177..... er tapt. Da hadde jeg sluppet å lete i lang tid, og tro at det bare var meg som ikke klarte å finne den.

På 2.11.2017 den 23.12, Berit Knudsen skrev:

Det hadde vært veldig flott om det hadde stått protokoll ..... for 177..... er tapt. Da hadde jeg sluppet å lete i lang tid, og tro at det bare var meg som ikke klarte å finne den.

Nummereringa av protokollene gir en god pekepinn, men ellers kan du i de fleste tilfeller klikke deg fra kildeinformasjonen og over til Arkivportalen, som gjengir arkivkatalogene. Her skal du i prinsippet få full oversikt over f.eks. hvilke skifteprotokoller som finnes i arkivet etter Nordhordland sorenskriveri.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.