Gå til innhold
Arkivverket

Advarsel

Rune Bergesen
 Del

Recommended Posts

I dette nye opplegget til Digitalarkivet, skriver de:

I forumet svarer vi ikke på spørsmål som krever oppslag i arkivmateriale. Du kan kontakte oss skriftlig på e-post for å få hjelp til oppslag i en lett identifiserbar kilde som ikke er digitalisert. Vi prioriterer slike henvendelser i tråd med tjenestepolitikken vår. For øvrig må du oppsøke én av våre lesesaler for å få tilgang til opplysninger fra arkiver som ikke er digitalisert .

Jeg sendte en enkelt epost 25/10-2017, med forespørsmål om oppslag i folkeregister kortet på en person som har levd i Bergen, pr idag har jeg ikke fått svar på min forespørsel, har også send purring med spørsmål om hvor lang tid en kan forvente at det vil ta å få svar, fullstendig taushet fra Arkivverket.

Skal vi finne oss i denne sendrølingen, dette er jo å gå baklengs inn i fremtiden, vi har vel gjort det siden dette nye makverket kom på plass.

Derfor spør jeg her, Hvor lang tid må en forvente det tar før en får svar på en forespørsel sendt på epost????

Hilsen Rune Bergesen

Medlem siden 1998

PS:Har aldri opplevd dette før med svar på Digitalarkivet, de skal vel spare folk og penger, effektivisere seg inn i fremtiden heter det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt saken din og den er levert til saksbehandler. Arkivverket opplever for tiden stor pågang av henvendelser fra brukerne våre. Derfor blir saksbehandlingstiden i enkelte tilfeller lengre enn normalt. Vi ber om forståelse for at vi må foreta en prioritering av henvendelsene vi mottar. Vi deler inn henvendelsene i tre grupper avhengig av formålet med forespørselen: rettigheter, faglige behov og hobby, og vi prioriterer henvendelsene i samme rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider