Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Mangler fol 529 i Jæren og Dalane sorenskriveri, 5/50BA/L0014: SKIFTEPROTOKOLL, 1763-1766?

Recommended Posts

Her var det for det første blitt feil i sidetallsindekseringa, fordi 523 er benyttet to ganger i den originale folieringa. Dette er rettet nå.

Dernest kan jeg konstatere at oppslaget folio 528b-529a mangler på mikrofilmen som ligger til grunn for skanninga. Det er grunn til å tro at oppslaget virkelig eksisterer, og at det ikke er en folieringsfeil, men siden protokollen oppbevares i Stavanger, har jeg ikke anledning til å undersøke dette selv.

Jeg anbefaler deg å henvende deg til post@arkivverket.no og be om en kopi. På sikt vil vi få supplert Digitalarkivet med et bilde av folio 528b-529a, men jeg kan ikke nå si når det vil bli prioritert. Nå er vi i alle fall oppmerksomme på mangelen, takket være din melding her.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.