Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er Nicolai Larsen med familie i FT1801. Skedsmo, Fet.

Leif B. Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Som kjent er kirkebøkene for Skedsmo tapt i en brann.

Detfor har jeg litt problemer med å finne riktige personer.

Nicolai (Niklas) Larsen fra Storestrøms-eje i Rælingen(Fet) ble 09 jul.1788 viet i Skedsmo kirke til Marit Guldbrandsdatter Braate-eje i Skedsmo.

Cusjonister er Henrich Henrichsen(Skedsmo) og Ole Robsrud(Rælingen)

Nederst på høyre side

Akershus fylke, Lørenskog, Skedsmo, Nittedal, Hakadal i Skedsmo, Ministerialbok nr. I 6 (1767-1807), Viede 1786-1788
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061101050125

Nicolai er ikke så mye brukt i Skedsmo/Fet så jeg antar at dette er noen av barna født før 1801

Nils Nicolaisen ca. 1788  (døde på Braate sag i Skedsmo 31 år gml.)

Lars Nicolaisen ca.1791  (død på Braate-eie i Skedsmo i 1861 70 år gml.)

Men hvor er familen i FT1801?

Jeg ha tidliger spurt samme spørsmålet her uten å få ett svar på hvor familen var i FT1801

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=99420&highlight=nicolaisen

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn maraton kanskje, men har du bladd deg gjennom de skannede FT-listene fra området? 

Endret av Trude Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trude Nilsen skrev:

Litt sånn maraton kanskje, men har du bladd deg gjennom de skannede FT-listene fra området? 

Ja flere ganger både for Skedsmo og Fet.

Jeg er nokså lokalkjent og kan ikke se at noen gårder/plasser et uteglemt, Men man kan jo "blingse".  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm..... og lister for inn/utflyttede har du selvsagt gransket også...   Ikke har de "poppet over" til Sverige en periode heller? (Nei, den var teit.)

Men det er jo merkelig at det ikke går an å finne en eneste av dem i FT1801 når man vet at de er i full vigør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.