Gå til innhold
Arkivverket

Løkken verk, Meldal

Hans Martin Fagerli
 Del

Recommended Posts

Har problemer med bildet som skal inn, kommer tilbake. Bildet er for stort ser det ut til...

farfar - Kopi.pdf

Endret av Hans Martin Fagerli
Problem med innsetting av bilde (pdf-fil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Egil, jeg må ha vært ..... i gjerningsøyeblikket. Skal komme tilbake senere i kveld og legge inn kommentarer til bildet. Jeg kjenner en av personene, de øvrige har jeg kvalifiserte gjetninger om, og det er det jeg vil av bekreftet eller avkreftet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kommentere bildet som Egil tok fram!

Mannen til venstre i bildet er min farfar Martin Berntsen Fagerli, død 10.2.1916, 19 år gammel. Bildet må være tatt 1912-1913. Det er opplagt at bildet er et brullupsbilde, og hvis jeg samtidig antar at dette kan være familie, er følgende løsning mulig:

Paret som gifter seg er a) Jon Eriksen Fagerli (1887-) gifter seg med Lovise Blakstad (1889-). Jon er verksarbeider ved Løkken Verk. Disse to gifter seg 7.4.1912.

Alternativt kan brudeparet være Arne Jensen Gaasvand (1880- ) og Lovise Eriksdatter Fagerli (1889-) som gifter seg 22.6.1913. Arne er fra Rindal og er gruvearbeider

Lovise Fagerli er Martins tante og Lon Eriksen Fagerli er Martins niese.

Takknemlig hvis noen kan bekrefte/avkrefte mine antagelser, eller identifisere noen av de avbildede

Typisk er det kanskje at bildet fant jeg i sakene etter min far, og det ingen jeg kjenner til i dag som kan se hvem disse er - tror jeg.

Endret av Hans Martin Fagerli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Håvard Moe skrev:

Dersom det er snakk om å prøve å identifisere nokon kan eg anbefale Facebook-sida Historiske bilder fra Meldal, som drives av historielaget

Jeg har et såkalt fotoalbum fra Meldal historielag, men skal sjekke denne muligheten i Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.