Mariann Evenhus Skrevet Januar 22, 2018 Del Skrevet Januar 22, 2018 Jeg prøver å søke på navn fra scannede kirkebøker men får ikke opp ett eneste treff. Det er fordi jeg også har forsøkt å søke på personer jeg har funnet i kirkebøkene men de kommer heller ikke opp enda jeg har funnet dem selv. Går det ikke an å søke etter navn i kirkebøkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Januar 22, 2018 Del Skrevet Januar 22, 2018 De scannede kirkebøkene er ikke søkbare. Du må bla i dem! "Mira" er ikke gyldig som visningsnavn, jfr. forumreglene. Du bør endre det til ditt fulle navn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Januar 22, 2018 Del Skrevet Januar 22, 2018 17 minutter siden, Mira skrev: Jeg prøver å søke på navn fra scannede kirkebøker men får ikke opp ett eneste treff. Det er fordi jeg også har forsøkt å søke på personer jeg har funnet i kirkebøkene men de kommer heller ikke opp enda jeg har funnet dem selv. Går det ikke an å søke etter navn i kirkebøkene? 9 minutter siden, Else B. Rustad skrev: De scannede kirkebøkene er ikke søkbare. Du må bla i dem! Skanna arkivmateriale er ikke søkbart; det blir som å sitte på en av Arkivverkets lesesaler og bla i papirarkivene. Les eventuelt veiledningene til skanna arkivmateriale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 22, 2018 Del Skrevet Januar 22, 2018 Endre visningsnavn https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariann Evenhus Skrevet Februar 12, 2018 Forfatter Del Skrevet Februar 12, 2018 On 22.1.2018 at 7:16 PM, Kristian Hunskaar (Arkivverket) said: Skanna arkivmateriale er ikke søkbart; det blir som å sitte på en av Arkivverkets lesesaler og bla i papirarkivene. Les eventuelt veiledningene til skanna arkivmateriale. Takk, jeg fant personsøk og har funnet masse fra tellinger i Norge. Jeg sitter også å blar i kirkebøkene :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts