Gå til innhold
Arkivverket

Gratis søk i Sverige

Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

• 2 måneder senere...

Og jeg lurer på om det er mulig å søke etter arveskifter i det svenske riksarkivet? Får ikke treff på skifter eller arveskifter der inne, men det heter kanskje

noe annet på svensk? Jeg er akkurat nå ute etter eventuelt skifte i ca 1764 da, men senere kan det bli aktuelt å søke etter skifter fra andre perioder også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det svaret. Finner ikke skifte på den personen jeg er ute etter i 1764, men jeg leter etter flere skifter på 1700-tallet. Så denne l

inken kommer til nytte. Skal huske til senere at det heter bouppteckningar på svensk. Holder på å slektsforske for venninne med slekt i Karesuando, Entokesis og Pajala på 1700-tallet. Etterslekten dro senere til Lyngen i Troms

Endret av Anne Lise Hovdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anne Lise Hovdal skrev:

Tusen takk for det svaret. Finner ikke skifte på den personen jeg er ute etter i 1764, men jeg leter etter flere skifter på 1700-tallet. Så denne l

inken kommer til nytte. Skal huske til senere at det heter bouppteckningar på svensk. Holder på å slektsforske for venninne med slekt i Karesuando, Entokesis og Pajala på 1700-tallet. Etterslekten dro senere til Lyngen i Troms

Lenvik Museum har publisert et familieregister for Karesuando (Enontekis).

BD. I: http://lenvik-museum.no/meny5/Samisk historie/Familieregister_Karesuando_I_redigert_2007.pdf 

BD. II: http://lenvik-museum.no/meny5/Samisk historie/Familieregister_Karesuando_II_redigert_2007.pdf

Endret av Ivar Kristensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for dette svaret også. Ser ut som de siste boopptegningene her er mest på 1800-tallet og senere. Min venninnes aner her dro til Lyngen i Troms

på slutten av 1700-tallet. Har bare bruk for før ca 1800 nå, men skal forske senere på aner født på 1800-tallet som jeg tror kom fra samme område eller i

Finland for samme venninne. Min venninne har noen svenskfinske aner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.