Gå til innhold
Arkivverket

Politijournal fra 1896, Drukneulykke i Kjennstjernet ...

Keld Sørensen
 Del

Recommended Posts

Jeg leder efter arkivalier vedr. en drukneulykke i Kjennstjernet ved Vestby.

Jeg søger i "Statsarkivet i Oslo" og under "Politi og lensmenn" for perioden 1895 til 1897.

Der kommer KUN "Forbryteralbum L0003, L0004, L0005" frem.

Er det ikke muligt at få adgang til selve politirapporterne - altså politiets materiale, som beskriver omstændighederne ved/omkring de pilitimæssige hændelser, som skete i perioden - evt. vidneafhøring m.m. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for oplysningen, men det er lidt svært for mig, da jeg bor i Danmark ;-))

Men du skriver at "enklere oopslag" kan bestilles via epost - kan min anmodning her betragtes som et "enklere oopslag" ?

Jeg kender Navn, Fødsels-/dødsdato, hvad der skete og stedet, hvor hændelsen skete.

Hvad koster sådan en epost bestilling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppslaget i seg selv er gratis, men det koster 4,- kr pr kopiert side. Jeg vil anta at dette er å betrakte som et enklere oppslag. Om det skulle vise seg å bli for tidkrevende å behandle vil du få beskjed om det når de har sett på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnitaRiise (Statsarkivet Bergen) skrev:

Oppslaget i seg selv er gratis, men det koster 4,- kr pr kopiert side. Jeg vil anta at dette er å betrakte som et enklere oppslag. Om det skulle vise seg å bli for tidkrevende å behandle vil du få beskjed om det når de har sett på saken.

OK, mange tak for oplysningen - jeg vil prøve at kontakte dem pr. mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.