Gå til innhold
Arkivverket

Skannet kirkebok for Nes prestegjeld, Buskerud: Hva har skjedd med oversikten over døpte i året 1760?

Linda Maria Aslesen
 Del

Recommended Posts

I ministerialbøkene til Nes prestegjeld, Buskerud (i perioden 1707-1764) finner jeg ikke fødte/døpte for året 1760. Årene før og etter er skannet og ligger tilgjengelig, men jeg finner ingen opplysninger om hvorfor KUN dette året mangler. Håper noen kan hjelpe meg. 

Mvh Linda Aslesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2018 den 19.30, Linda Maria Aslesen skrev:

I ministerialbøkene til Nes prestegjeld, Buskerud (i perioden 1707-1764) finner jeg ikke fødte/døpte for året 1760. Årene før og etter er skannet og ligger tilgjengelig, men jeg finner ingen opplysninger om hvorfor KUN dette året mangler. Håper noen kan hjelpe meg.

Ministerialbok nr. 2 slutter med året 1759, mens ministerialbok nr. 3 begynner med året 1760. Det er imidlertid bare konfirmasjons- og begravelseslistene som begynner i 1760. Fødte og døpte 1760 er vel da enten gått tapt - kirkeboka er restaurert i 1930 og ser noe medtatt ut, basert på bildene - eller presten har aldri ført fødte og døpte 1760.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.