Gå til innhold
Arkivverket

Kråkstad/Østfold, Josefine Andrine Andreasen f.1861

Gunhild Johanne Ekra
 Del

Recommended Posts

14 minutter siden, Lene Benedicte Lauritzen skrev:

Jeg tror Sofie i 1910-tellingen er Josefine.  Det ville ikke være første gang at både navn og fødselsdato er feil.

Mulig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gunhild Johanne Ekra skrev:

Sammen flyttet de til Varteig Stubberud plass 26/05  i 1909

6 minutter siden, Gunhild Johanne Ekra skrev:
34 minutter siden, Berit Knudsen skrev:

Og her er dåpen til Sigurd Nr. 34 https://media.digitalarkivet.no/kb10041108110192

Da må jo foreldrene ha flyttet fra Kristiania før 1909.

Ja de flyttet til Sarpsborg 08/10 1907;) 

Du må nesen legge inn noen kilder, Gunhild Johanne, for det blir litt rotete nå.  I det første innlegget skrev du at de flyttet 16.5.1909, og da forstår vi det som de flyttet til Sarpsborg/Varteig i 1909.  Så i innlegg nr. 25 (#25) skriver du at de flyttet 8.10.1907.  

Mvh Lene B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene Benedicte Lauritzen skrev:

Du må nesen legge inn noen kilder, Gunhild Johanne, for det blir litt rotete nå.  I det første innlegget skrev du at de flyttet 16.5.1909, og da forstår vi det som de flyttet til Sarpsborg/Varteig i 1909.  Så i innlegg nr. 25 (#25) skriver du at de flyttet 8.10.1907.  

Mvh Lene B

Ja de flyttet til Varteig i 1909. Det er det som er mitt utgangspungt. Så er det flere som spør da blir jeg veldig usikker på hva, hvem og hvor;) De har flyttet flere ganger. Mitt spørsmål er fremdeles det jeg innledningsvis skrev;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme Sverre Henry som var pleiebarn i 1910?

På tellingen sto han som f 1905-03-25 i Kristiania.

Ved konfirmasjonen står Sverre Henry Alfredsen Stubberud  med fødselsdato 25/3-06.Døpt 26/8-06.

Fødested Kristiania.

Nr 10.

https://media.digitalarkivet.no/view/4121/91

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann-Mary Engum skrev:

Er dette samme Sverre Henry som var pleiebarn i 1910?

På tellngen sto han som f 1905-03-25 i Kristiania.

Ved konfirmasjonen står Sverre Henry Alfredsen Stubberud  med fødselsdato 25/3-06.Døpt 26/8-06.

Fødested Kristiania.

Nr 10.

https://media.digitalarkivet.no/view/4121/91

Det er Sverre Henry som er pleiebarn i 1910 tellinga. Det er riktig at han er født i 1906 som du skriver. Sigurd Josef som  var deres sønn døde i 1907 han er født i 1905.Har sett at de har endret navn ti Stubberud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gunhild Johanne Ekra skrev:

Det er Sverre Henry som er pleiebarn i 1910 tellinga. Det er riktig at han er født i 1906 som du skriver. Sigurd Josef som  var deres sønn døde i 1907 han er født i 1905.Har sett at de har endret navn ti Stubberud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.