Gå til innhold
Arkivverket

Informasjon om Thrine Olsen, død 4.2 1924, Tønsberg

Anne Cathrine Danielsen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg er helt fersk i dette, så jeg beklager hvis jeg spør om noe som er opplagt, eller jeg burde ha gjort det på en annen måte.  

Jeg prøver å finne frem til familien til pappa. Det er veldig lite å gå på der, han vet lite. 

Det eneste håndfaste jeg har fra den ene siden av familien hans er Trine/Thrine Olsen, gift med Kristian Olsen. Trine døde 4.2 1924. De bodde i Tønsberg.

De fikk en sønn som het Thorbjørn Kristiansen, født i 1883. (Som giftet seg med Laura Kathrine Pettersen.)

Er det noen som kan hjelpe meg på veien til å finne frem mer om disse? 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo glimrende! Jeg skjønner ikke hvordan dere finne frem så fort!

Det ser ut som dette stemmer ja. Forresten rart at familienavnet mitt skrives K når det kommer fra Christian. 

Tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa vet nesten ingenting som sin familie, mens jeg vet om slekta til mamma tilbake til Myllarguten i Telemark og lenger enn det. Så alt er av interesse faktisk. 

Klarer du å finne noe ut av hun som Thorbjørn giftet seg med, som er min oldemor. Hun het Laura Kathrine Pettersen, og er født i 1886. 

(Jeg lurer også veldig på min farmor sin side, der er det enda mindre å hente fordi oldemoren min døde mens farmor var en liten jente. Den delen av familien er blitt dysset ned litt,  oldefar giftet seg på nytt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dåpen (nedst) stemmer med fødselsdatoen i 1910-teljinga:

SAKO, Strømsø kirkebøker, F/Fb/L0006: Ministerialbok nr. II 6, 1879-1910, s. 43
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060608030314

Då er Cathrine Pettersen her den som blei gift med Torbjørn: https://digitalarkivet.no/census/person/pf01037106019956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Laura Kathrine Pettersen og Cathrine Pettersen er den samme? For på den siden med Laura Kathrine er det farfar som står nederst. (Rolf Vidar Kristiansen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då trur eg vi har funne alle åtte oldeforeldra til Rolf Vidar, og eg gir meg for denne gongen. 

Lykke til vidare!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider