Gå til innhold
Arkivverket

Mons Kristian Vulvig - hvor kom han egentlig fra?

Bernt Wulvik
 Del

Recommended Posts

Kirkebok for Vår Frue kirke i Trondheim https://media.digitalarkivet.no/view/3033/64

oppgir at gift, og forhenværende jægteskipper Mons Kristian Vulvig døde på sykehuset i Trondheim av alkoholismus, og ble begravet 27.6.1890. Presten har skrevet en merknad i siste feltet uten at jeg kan tyde hele setningen (Kom fra Bergen, efter 2 dager ? og indlagt paa sygehuset ...?) Han oppgis å være født i Beitstaden i 1830, men jeg kan ikke finne han i noen kirkebok der omkring 1830, ei heller konfirmert. Vulvig er også et uvanlig etternavn i Beitstad, som egentlig kommer fra Tingvoll på Nordmøre. Har prøvd å lete i kirkebøkene fra Tingvoll omkring 1830 uten hell. Er det noen som kan hjelpe ?

Bernt Wulvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, Jon Erik! Sjekket ikke klokkerboka. Hva som er riktig av Vestvik eller Vulvik er ikke godt å vite, men trolig Vestvig, da Vulvig er et uvanlig navn i Beitstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det oppklart! Stolte for mye på kirkeboka. Dessverre var ikke Mentz Kristian Vestvig en av "mine". Mange takk uansett, Carsten, viktig å sjekke både kirkebok og klokkerbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.