Gå til innhold
Arkivverket

Bruflat sogn, Etnedal, Valdres - hvilken kirkebok 1850?

Dag Thorsdalen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som kan hjelpe meg med hvilken kirkebok som dekker Bruflat sogn i 1850?

Bakgrunn: Jeg prøver å hjelpe en amerikansk dame med mannens slekt, som vi har mistanke om at kan stamme fra Etnedal. De som kan være hans aner fins i en vaksinasjonsprotokoll fra Sør-Aurdal fra desember 1845, og så er en datter konfirmert i Wisconsin, USA i april 1851. Familien må følgelig ha utvandret i det tidsrommet. Selv er jeg kun kjent i Begnadalen og Hedalen i Sør-Aurdal, men vet at Bruflat sogn i dagens Etnedal kommune t.o.m. 1893 var annekssogn til Sør-Aurdal prestegjeld. Jeg finner ministeral- og klokkerbøker for det samlede Sør-Aurdal prestegjeld inntil 1849, men så splittes de opp på sognenivå, dog uten at Bruflat sogn nevnes. Siden familien ikke nevnes i utflyttingslistene t.o.m. 1849, ønsker jeg også å se på 1850, men vet ikke helt hvilken kirkebok jeg bør kikke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svaret Ann-Mary - selv om det ikke var det jeg hadde håpet på! Da får jeg se om det kan være andre måter å få bekreftet om det er rett familie som er i kikkerten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.