Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Den kommunale folketeljingi for Bergen frå 1912 vart transkribert av Statsarkivet i Bergen for minst 20 år sidan.

Eg har ein dBase-kopi av denne teljingi, men denne er vanskeleg å nytta til søkeformål, og difor lurer eg på: Kvifor ligg ikkje denne teljingi ute på nettet?

Eg takkar so mykje på førehand for svar.

• Takk 1

Hei

Det var forskjellige grunner til at den ikke ble publisert i sin tid

Jeg har nylig fått tak i hele databasen i excel. Planen er å få denne publisert på DA.

Før publisering må jeg gå igjennom de korrigeringer som er notert i papirutgaven vi har på lesesalen og få disse lagt inn i excelfilen. 

Konklusjon er at den kommer i løpet av 2018, men jeg kan ikke love nøyaktig når. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...

Hei

For Bergen finnes også en kommunal telling fra 1917. Denne er ikke skannet eller transkribert og det er nok ikke noen umiddelbare planer om å gjøre det heller. 

Se også her https://digitalarkivet.no/content/contribute-censusnum

Ellers kan det jo ligge skjult en og annen folketellingen et sted, men sånn umiddelbart kjenner jeg ikke til noen flere i Hordaland og Sogn og Fjordane

• Liker 1
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.