Gå til innhold
Arkivverket

Peder Pedersen far ved dåp

Dag Jarnøy
 Del

Recommended Posts

Det står ikke "kusk", men Ungk[ar]

Barnet er døpt Ingeborg Wilhelmine, og faren er Ungk. Peder Pedersen fra Rosenkilde i Danmark,...

Resten av innførselen får jeg ikke tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trude Nilsen skrev:

Her er innførselen i klokkerboken. Kanskje lettere å lese, men vet ikke om det står alt der.

nr. 20: https://media.digitalarkivet.no/kb20070313630475

Takk for hjelp så langt.

Jeg leter etter små detaljer for å finne ut mer om denne Peder Pedersen, så det jeg ikke fikk tydet i kirkeboka kan være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anmerkningsrubrikken ute til høyre mener jeg å lese at "Barnets Forældre haver tjent tilsammen i Christiania".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Tore S. Falch skrev:

I anmerkningsrubrikken ute til høyre mener jeg å lese at "Barnets Forældre haver tjent tilsammen i Christiania".

Det kan stemme at de jobbet sammen, han skal ha vært kusk og hun kokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 8.02, Dag Jarnøy skrev:

Det kan stemme at de jobbet sammen, han skal ha vært kusk og hun kokke.

Det står litt mer om dåpen i kirkeboka: ..Peder Pedersen fra Rosenkilde i Danmark var med og ........ / .... ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt nærmere på dette og på din tråd i Brukerforumet og ser nå at det i linjen under Rosenkilde i Danmark blant annet står hos Løvenskiold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tore S. Falch skrev:

Jeg har sett litt nærmere på dette og på din tråd i Brukerforumet og ser nå at det i linjen under Rosenkilde i Danmark blant annet står hos Løvenskiold

Takk, det bekrefter det jeg hadde hørt, men ikke hadde sett skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.