Harald Lorentzen Skrevet April 9, 2018 Del Skrevet April 9, 2018 Finnes det Adressebøker for Aker fra årene 1901-1908.? Jeg søker gjerne selv på lesesalen på Riksarkivet/Statsarkivet i Oslo i originalbøkene hvis jeg vet at det finnes slike bøker. beste hilsen Harald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet April 9, 2018 Del Skrevet April 9, 2018 2 timer siden, Harald Lorentzen skrev: Finnes det Adressebøker for Aker fra årene 1901-1908.? Jeg søker gjerne selv på lesesalen på Riksarkivet/Statsarkivet i Oslo i originalbøkene hvis jeg vet at det finnes slike bøker. De seks eksemplarene av Aker adressebok / Aker adressekalender fra perioden 1916-1938 som er tilgjengelige i Digitalarkivet, er alle stilt til rådighet for skanning av Deichmanske bibliotek. Så vidt jeg vet har ikke Riksarkivets bibliotek eldre årganger. I årgangen 1916/1917 står det "Første utgave" på tittelbladet, hvilket muligens betyr at dette er den eldste årgangen. Adressebøker er trykksaker (ikke arkivsaker), så dersom eldre årganger finnes, er det nok størst sjanse for å finne dem i Nasjonalbiblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå