Gå til innhold
Arkivverket

Regine christiansens foreldre i Østfold

Tone Merete Christensen
 Del

Recommended Posts

Hei, ønsker å finne ut hvem foreldrene til Regine Christiansen er. Hun er født 20. NOV. 1840 i Østfold. 

Hennes foreldre het Johannes Og Kristine Engebretsen. Kristine er født ca. 1810. 

Jeg ønsker også å finne mer om informasjon om mine oldeforeldre Bolette og Fredrik Olsen fra Sarpsborg/ Skjeberg.

jeg har funnet ut at Bolette er født 5 DES. 1883 og døde 1958. Fredrik var født i 1883 har jeg funnet ut av men usikker på om det stemmer. 

Min morfar het Gunnar Fredriksen ; født 4 OKT. 1915. Fra Sarpsborg og jobbet på Borregård. Han var gift med Gerd Synnøve Fredriksen ( født Karlstad)

Hilsen Merete Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tone Merete Christensen skrev:

Jeg ønsker også å finne mer om informasjon om mine oldeforeldre Bolette og Fredrik Olsen fra Sarpsborg/ Skjeberg.

jeg har funnet ut at Bolette er født 5 DES. 1883 og døde 1958. Fredrik var født i 1883 har jeg funnet ut av men usikker på om det stemmer. 

Her er vel Fredrik og Bolette i folketellingen 1910 for Sarpsborg:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036334009847

Fødselsdatoene kan være feil i f.t. 1910, men fødestedet til Fredrik er Thune, og Bolette er født i Skjeberg. Barna ser ut til å være født i Sarpsborg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Regine vigde 1840

SAO, Borge prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0004: Ministerialbok nr. I 4, 1836-1848, s. 252-253
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061016020086

Han var enkjemann og oppgitt å vere 45 år, med far Ingebret Sørensen

Ho var ugift og oppgitt å vere 30 år,  med far Christian Pedersen

Om eg les rett, var begge frå Borge.

Endret av Torodd Kinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.