Geir A. Myrestrand Skrevet April 20, 2018 Del Skrevet April 20, 2018 Jeg ønsker å lage et PDF-hefte av sider fra en kirkebok, uten å dele bildene fra kirkeboken (via media.digitalarkivet.no) i to men heller ha et stort bilde av de doble sidene fra kirkeboken og at dette kommer i liggende A3-format. Er dette mulig? Jeg ser man kan velge å ikke dele bildene av de doble kirkeboksidene når man skal generere PDF-hefte, men er det noe sted jeg også kan velge liggende A3-format i stedet for stående A-4 format for sidene i PDF-heftet? Liggende A4 ville fungere også, for da kan jeg bare forstørre til A3 sider ved utskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tone Merete Bruvik Skrevet April 24, 2018 Del Skrevet April 24, 2018 Jeg tror ikke det er mulig å få dette til via PDF-hefte løsningen, der blir det stående uansett. Men det er mulig å skrive ut enkeltsider direkte fra nettleseren du bruker, og da kan man styre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tønnessen Skrevet April 25, 2018 Del Skrevet April 25, 2018 Vi har registrert ønsket om PDF i liggende A3-format tidligere. Det er nok ikke noe som blir prioritert. Vanligvis, når det er behov for å gjøre endringer i en funksjon, vurderer vi også om innkomne innspill vi har registrert bør og kan utføres som en del av jobben. Dvs. hvis vi en gang skulle ha behov for å gjøre en endring i generering av pdf-hefter, vil vi også vurdere å ta med mulighet for A3. Når det er sagt, ser vi p.t. ingen behov for endring på pdf-funksjonen i nær fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A. Myrestrand Skrevet April 29, 2018 Forfatter Del Skrevet April 29, 2018 Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts