Gå til innhold
Arkivverket

Ole Olsen fra Sell/Lom, født 1880

Ivan Kristensen
 Del

Recommended Posts

Anbefaler at du tråler kirkebøkene etter vielsen til Ole Olsen Sell og Marie.

Men kan være problematisk å finne den,siden familien flyttet på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ivan Kristensen skrev:

Jeg er også veldig usikker på akkurat det.
Men om han ikke er, så må altså en annen Ole Olsen fra Sell, født i 1880, ha vært i Flåm omtrent på samme tiden.
Og etterkommerne i Stavanger - eller hvor de holder til nå - vil vel gjerne vite, hvem deres stamfar fra Sell egentlig var.

Derfor er en vielse mellom Ole og Marie meget interessant å finne, og likeledes om det er skrevet noen minneord etter Ole Olsen Sell - noe som kan knytte hans linje tilbake til rette stedet på Sell.

Ivan Kristensen

PS. Det er korrekt at også Ivan Sells navn høres fremmed ut. Ivan er kortversjonen av det russiske Ivanov, som er den østeuropeiske versjon av Johannes.

Og som et ekstra kuriosum, så er kallenavnsformen i Russland Vanja, noe som her i Norge er et pikenavn, men det betyr altså i utgangspunktet noe i retning av 'lille Ivan'!

Etterkommerne bør opprette et eget tema om Ole Olsen Sell som ble gift med Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

De kan også legge ved denne:

Rogalands Avis 14.08.1959.

Side 6

https://www.nb.no/search?q="Ole o.sell"&mediatype=aviser

"Tilgang for alle"

Det var denne eg la inn tidligere og som gjorde at eg fant Olga født på Stord - via Jakob Thu 😄

Ser nå at det står "nær 79 år gl." - det betyr jo at han er fødd hausten 1880 og altså ikkje i februar...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.