Sindre Langeid Eriksen Skrevet Juni 19, 2018 Del Skrevet Juni 19, 2018 Hei, Jeg søker om det finnes mer informasjon en Barbermester fra Arendal ved Navn Gunnar Gundersen Hauge om det finnes noe informasjon om hans giftemål. Av den informasjon jeg har er at Gunnar Gundersen Hauge er født 17 Juli 1890 i Øyestad i Arendal. Han døde eller 19 Mars 1945 i Øyestad i Arendal. I Agderposten har jeg funnet informasjon om at han kunne vært gift i 1922 men om den info stemmer vet jeg ikke. Han skal ha vært mye i Oslo i en Periode men stort sett bodde han og Jobbet i Arendal til sin død. Han var kjent for travsport over store deler av Sørlandsbyene fram til 1945. I aftenposten står det at han i 1922 er gift med Amalie Hauge men siden hans mor brukte dette navnet selv er jeg ikke sikker på om alt stemmer riktig Håper noen kan hjelpe meg litt og finne ut litt mer om dette da hadde jeg blitt veldig glad 🙂 På forhånd takk. Sindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Langeid Eriksen Skrevet Juni 19, 2018 Forfatter Del Skrevet Juni 19, 2018 (endret) De fikk senere en sønn som skal være født senest 1945- 1946 Endret Juni 19, 2018 av Sindre Langeid Eriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juni 19, 2018 Del Skrevet Juni 19, 2018 3 minutter siden, Sindre Langeid Eriksen skrev: De fikk senere ett Barn ved navn Gunnar som skal være født senest 1945- 1946 Husk at nålevende ikke kan diskuteres på forumet. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juni 19, 2018 Del Skrevet Juni 19, 2018 http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=5317426 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnhild K. Brænd Skrevet Juni 19, 2018 Del Skrevet Juni 19, 2018 Aftenposten 23.03.1945: Sindre Langeid Eriksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Langeid Eriksen Skrevet Juni 19, 2018 Forfatter Del Skrevet Juni 19, 2018 Det er jeg enig i Ann Mary 🙂 Etter det jeg har hørt tror jeg etterkommer ikke lenger er i live, Men det skal jeg ikke si med sikkerhet. Uansett søker jeg kun på "Piken" Gunnar Hauge evt giftet seg med og fikk en sønn med 🙂 Sindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juni 19, 2018 Del Skrevet Juni 19, 2018 (endret) Gunnar Ligger på felt 321,rad 1,felt 1. På samme felt,rad1,gravnr 2: Mora? http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=5317427 Endret Juni 19, 2018 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Langeid Eriksen Skrevet Juni 19, 2018 Forfatter Del Skrevet Juni 19, 2018 (endret) Ja 🙂 Det stemmer Ann Mary. Gunnar ligger i en familie grav på Arendal Kirkegård sammen med moren Josefine Amalie (Som døde 1946) ( Moren brukte mest Amalie enn Josefine)og Anna,Ågot som er hans søstre og hans Far Ole som døde i 1917 🙂 Mvh Sindre Endret Juni 19, 2018 av Sindre Langeid Eriksen Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Langeid Eriksen Skrevet September 27, 2018 Forfatter Del Skrevet September 27, 2018 Oisann ser jeg har svart litt feil her. Gravstedet du nevner lenger oppe er desverre ikke barnet jeg søker eller ektefellen's grav men Barnefar Gunnar med familie. Barnet jeg søker kan også være født mellom 1920 årene til 1945 da jeg tror 1930 årene er mest relevant. I arkivet står det at han har ett barn i 1935 men desverre er det ikke dette barnet jeg søker. Av opplysninger jeg har skal barnet ikke lenger være i live. Opplysninger jeg har er at Gunnar hadde ei jente født 1935 og en gutt ved ukjent fødselsår. Men siden Gunnar var endel i Oslo er det usikkert om barnet var fra Arendal som var hans hjemsted. Takker for all fremtidig hjelp. Mvh sindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet September 27, 2018 Del Skrevet September 27, 2018 (endret) 3 timer siden, Sindre Langeid Eriksen skrev: Oisann ser jeg har svart litt feil her. Gravstedet du nevner lenger oppe er desverre ikke barnet jeg søker eller ektefellen's grav men Barnefar Gunnar med familie. Barnet jeg søker kan også være født mellom 1920 årene til 1945 da jeg tror 1930 årene er mest relevant. I arkivet står det at han har ett barn i 1935 men desverre er det ikke dette barnet jeg søker. Av opplysninger jeg har skal barnet ikke lenger være i live. Opplysninger jeg har er at Gunnar hadde ei jente født 1935 og en gutt ved ukjent fødselsår. Men siden Gunnar var endel i Oslo er det usikkert om barnet var fra Arendal som var hans hjemsted. Takker for all fremtidig hjelp. Mvh sindre Hvis barnet er født i 1930 eller senere finner vi ikke dåpen i kirkebok grunnet sperrefrist. Endret September 27, 2018 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet September 27, 2018 Del Skrevet September 27, 2018 Angående innlegg # 5. Du kan be om oppslag i dødsfallsprotokollen. https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/skifte-og-dodsfallsopplysninger#!/form/0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet September 27, 2018 Del Skrevet September 27, 2018 (endret) På 19.6.2018 den 16.46, Ragnhild K. Brænd skrev: Aftenposten 23.03.1945: Ingen kone og barn er nevnt i dødsannonsen.Kun mor og søsken. Men fyll ut og send inn skjemaet i innlegg 11,så får du kanskje rede på hans barn. Endret September 27, 2018 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Langeid Eriksen Skrevet September 27, 2018 Forfatter Del Skrevet September 27, 2018 Så utrolig stilig det viste jeg faktisk ikke 🙂 Sjansen er veldig stor at ikke Gunnar Giftet seg med Partner eller at barnet da er uekte noe som er stort mulig Gunnar. Takker for god hjelp Ann-Mary Mvh sindre Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå