Gå til innhold
Arkivverket

Når tid ble Ellen Severin Wollum gift?

Walter Dagsland
 Del

Recommended Posts

Her kunne det være greit med litt bistand. Har følgende info. Ellen Severine Wollum f.1605 1885 på Vågan i Norland . Hun var gift 2 ganger og jeg leter etter når tid ble hun gift og fikk hun barn?

Mann nr. 1 Levion Normann Dønnes (Dønes) Olsen f. 2402 1883 Dønnes nord. på Nesna. Død 3011 1915 Sandnes Sulitjelma Fauske.

Mann nr.2 Ludvik William Einarsen f, 2908 1889 Nord-Trøndelag???? Nordland??? Død 01071928 Helnes Kjelvik Finnmark. Jeg har lett en del i div. kirkebøker men finner ikke giftemål på noen, hadde og vært fint om vi kunne finne ut om der var barn her?? Takk er for all hjelp.,. også  fint om vi kunne finne hvor  Einarsen var født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dødsfallet til Ludvik William Einarsen;

Ser ikke ut til at det er dødsfallsprotokoll tilgjengelig.

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge for  all hjelp. Dette var helt topp! Ha en fin dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walter Dagsland skrev:

Mann nr.2 Ludvik William Einarsen f, 2908 1889 Nord-Trøndelag???? Nordland??? Død 01071928 Helnes Kjelvik Finnmark. Jeg har lett en del i div. kirkebøker men finner ikke giftemål på noen, hadde og vært fint om vi kunne finne ut om der var barn her?? Takk er for all hjelp.,. også  fint om vi kunne finne hvor  Einarsen var født?

Hvor har du f. dato og f. sted fra? Den eneste jeg finner som er født på dette tidspunktet og som kan ha noe tilknytning til navnet Einarsen er Ole Ludvig f. 29.8.1889, uekte sønn av Hans Peter Einarsen Stokke og Lovise Lorntsdr. Letnæs. Kan han ha tillagt navnet William senere?

# 35 - Nord-Trøndelag fylke, Inderøy (Sakshaug) i Inderøy, Ministerialbok nr. 730A10 (1879-1914), Fødte og døpte 1889, Side 69, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060210030195

Ole Ludvig og moren i FT 1891 - https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053123001878

Faren, Hans Peter i F 1891 - https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053123002131

Vielsen mellom Ludvig (William) og Ellen Severine Pedersen Wollum kan kanskje gi noe mer svar? Jeg ser at 1. barnet deres, Laura Marie, var født i Birtevarre (Birtavarre, Kåfjord, Troms)?!

Endret av Egil Johannessen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

Ikke noe som tyder på at hun var født i Birtavarre 😣 BB helt på jordet?

Har så langt ikke funnet noe bevis på at hun var født i Birtavarre.

• Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.