Gå til innhold
Arkivverket

Hvor blir det av Peder Christensen og Marthe Andersdtr. etter vielsen 01.11.1764 i Askøy pr.gjeld, Hordaland?

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Peder Christensen ble døpt 15.04.1736 på Nygård, Askøy av foreldre  Christen Johannessen Godvik/ Nygård ca 1715 til e. 1761 og kona Karen Andersdtr. Dtoningsvik  1716-1753.

Han ble forlovet  02.07.1764 og gift 01.11.1764 med Marthe Andersdtr. fra Tennebekklien døpt 07.07.1737. Hennes foreldre var Anders Olsen Tennebekk 1706-1761 og Adelus Rasmusdtr. Tennebekk 1713-1781.

Det var skifte etter Adelus 25.02.1782, men her er ikke datteren Marthe nevnt, ei heller noen arvinger etter henne.

Men jeg skulle gjerne ha visst hvor Peder og Marthe ble av. Er der noen som har vært borti denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn ditt tidligere tema,så hjelpere ser  hva du har undersøkt av baser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Legger inn ditt tidligere tema,så hjelpere ser  hva du har undersøkt av baser.

Takk Ann-Mary.

Jeg fant faktisk ikke det gamle temaet igjen. Jeg mente jeg hadde stiltr spørsmålet før, men fant det altså ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthe Andersdtr. var som nevnt ikke med i skiftet etter mora i 1782, men etter hva jeg kan se er det bare de ugifte søstrene som er nevnt der.

Hvorvidt det skal tolkes som om hun var død på skiftetidspunktet vet jeg ikke.

Jeg har også tidliger vært borti skifter hvor bare umyndige barn var nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune

Her er en matros kandidat - 

Peder Christensen   født 1735 Sogn. Bosted Bergen. Velvoxen. Innrullert 1772 d. 22 Janu. .Ey faret tilforn, men tjent som artillerist1778. 1 Reise til Grønland og e.a. udgaaet til Middelhavet. .Død med Herman Sneyder 1780 

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.