Øivind Moen Skrevet Juli 1, 2018 Del Skrevet Juli 1, 2018 Har dere kopier/skannede kopier av Norges forespørsel om hjelp til forsvar av Norge 9 April. Blant annet skrev vel general Ruge et brev om hjelp til engelskmenne 13. April. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Juli 1, 2018 Del Skrevet Juli 1, 2018 9 timer siden, Øivind Moen skrev: Har dere kopier/skannede kopier av Norges forespørsel om hjelp til forsvar av Norge 9 April. Blant annet skrev vel general Ruge et brev om hjelp til engelskmenne 13. April. Vi har mye digitalisert arkivmateriale merket med emneknaggen 2. verdenskrig, men etter en rask gjennomgang kan jeg ikke se noe som kan antas å inneholde den type dokumenter som du her etterspør. I forumet Spør Arkivverket vil en arkivar kunne svare deg på om slike dokumenter er arkivert i Riksarkivet eller i et av statsarkivene. Selv har jeg ikke særskilte kunnskaper om de aktuelle arkivene, men tanken streifer meg at det kanskje er større sjanse for at slik korrespondanse er arkivert på mottakersiden, f.eks. i britiske arkiver. Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts