Gå til innhold
Arkivverket

FT 1885 Mye ikke skannet, men transkribert

Tore Trollsaas
 Del

Recommended Posts

På let etter personer I FT 1885 for 2001 Hammerfest kjøpstad, oppdager jeg at det ikke er lagt ut skannet matriale. Kun transkriberte lister er tilgjengelig.

Stemmer det at skannet ikke er tilgjengelig for en rekke kommuner I denne tellingen? Hvor finner jeg I så fall oversikt over dette?

mvh Tore

FT1885for2001ManglerSkannet.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tore Trollsaas skrev:

På let etter personer I FT 1885 for 2001 Hammerfest kjøpstad, oppdager jeg at det ikke er lagt ut skannet matriale. Kun transkriberte lister er tilgjengelig.

Stemmer det at skannet ikke er tilgjengelig for en rekke kommuner I denne tellingen? Hvor finner jeg I så fall oversikt over dette?

Du kan søke etter skanna FT1885 i inngangen for skanna folketellinger eller i Finn kilde.

FT1885 fantes på mikrofilm for byene i distriktet til Statsarkivet i Oslo (inkludert det senere utskilte distriktet til Statsarkivet i Kongsberg), og skanninga baserer seg på disse mikrofilmene. I 2008 ble det så vidt igangsatt skanning for distriktet til Statsarkivet i Kristiansand, men skanninga ble avbrutt. Etter at FT1885 ble gjort søkbar, har ikke videre skanning vært prioritert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transkripsjoner inneholder til tider ikke hele sannheten og det forekommer feil. Liker dette ikke, men kan ikke gjøre annet enn å oppfordre til at man skanner også resten … så sant ikke Finnmark søker overgang til Finland i disse opphetede tider :-)

mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.