Gå til innhold
Arkivverket

Ei kjempeutfordring med å finna fødestad i Noreg for emigrant: «Mürsen, Norway» - kvar i vårt langstrakte land kan det vera??

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

I samband med følgjande tema: https://forum.arkivverket.no/topic/223658-christen-1863-og-christopher-1868-johannessøner-søvde-kleivi-frå-luster-til-amerika-på-1880-talet-truleg-til-chicago-il-men-sidan-vidare-til-minnesota-og-california-ei-svært-«mystisk»-utvandrarsoge/

er det dukka opp ei kjempeutfordring med å finna fødestaden og det norske opphavet til ei jente som kring 1892/1894 gifte seg i Amerika - truleg i Chicago, IL - med ein emigrant frå Luster i Sogn, Christen Johannesson Søvde alias Christian Sode.  Eg legg ved dødsattesten hennar frå 19.2.1930 som syner namnet:

Mathilda Sode, fødd i «Mürsen» i Noreg 25.6.1870.

Far hennar er oppgjeven heita Johannes Nelson, medan mori er ukjend.

Om eg skal gissa på ein fødestad, kjem eg berre på to: MYSEN eller MOSJØEN...  Nokon betre??

Enkjemannen oppgjev i 1930 at ho hadde vore 35 år i Amerika og like lenge i Chicago, IL.  Eg trur ho må ha vore der noko lenger, men ulike kjelder gjev svært avvikande utvandringsår, ogso for ektemannen, fødd i Luster 17.4.1863 og utvandra i 1884!

I 1900 er Mathilda oppgjevi fødd i Noreg juli 1869, medan utvandringsåret manglar: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DCR3-6X1

I 1910 heiter ho Helen, fødd i Noreg 1874 og utvandra 1875: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRVZ-874

I 1920 heiter ho Ellen, fødd i Noreg 1871 og utvandra 1882: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9R6H-CGH

Eg ville vorte kjempeglad om nokon greier å finna det norske opphavet til denne jenta og takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Eg vil gjerne få henta fram att frå i fjor dette «spesialemnet» som framleis står utan løysing.

Er det mogeleg å finna det norske oppphavet til denne jenta frå «Mürsen» i Noreg?

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Berit og Gunnar for gode forslag til løysing.

Ser me på Mysen i Eidsberg, finn eg ei Mathilde, fødd 16.5.1873 som dotter av gardbrukar Hans Christian Nilsson og kona Bertha Sophie Johannesdotter på Raanaas: https://media.digitalarkivet.no/view/5754/89 

Raanaas ligg nokre kilometer sør for Mysen retning Rakkestad, men eg er ikkje so sikker på om dette kan vera «vår» jente...

Maursund har me fleire stadar, i alle fall på Skjervøy i Troms og i Bø i Vesterålen, men ingen av desse stadane finn eg nokon som kjem nære «vår» Mathilde...

Elles lurer eg på, kan «Mürsen» ha noko med Mjøsa å gjera.  Det heitte vel Mjøsen i «gamle dagar»...?

Eg takkar på ny for alle gode tips som kan hjelpa til finna det norske opphavet til Mathilde/Helene Sode!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere Myrseng??

Myhrsengen i FT 1900 for Vang herred s. 149: http://xml.arkivverket.no/folketellinger/hefter/1900/04Hedmark/f00414_hefte.pdf

Plassen låg kanskje under gardnr. 71, som er Østre Myr: https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Østre_Myr_(Vang_gnr._71) no i Hamar kommune?

Endret av Torbjørn Henrik Hillersøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Torbjørn Henrik for eit nytt godt tips om «Mürsen».  Eg har sjekka litt i Vang, men heller ikkje der finn eg nokon som høver med «vår» Mathilde/Helene...

Nei, so enkelt skal ikkje dette vera, men eg er optimist!  Ein dag skal me nok greia å finna ut av dette, og eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Gunnar for siste innlegget!

Om dette er ein transkripsjonsfeil, so må feilen ha skjedd på den tidi Mathilde døydde, sjå den originale dødsattesten:

2138916407_MSodedeath.thumb.jpg.c98f6159e21c1a4996a5fa9d283655ac.jpg

Den som visste kva som er rette fødestaden...

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne kjempeutfordringi!

Endret av Lars E. Øyane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir det noen mening at Mathilda i 1910-folketellingen tilsynelatende kalles for Helen?

Name:     Helen Lode
[Helen Sode]
Age in 1910:     36
Birth Year:     abt 1874
Birthplace:     Norway
Home in 1910:     Chicago Ward 14, Cook, Illinois
Street:     Superior Street
Race:     White
Immigration Year:     1875
Relation to Head of House:     Wife
Marital status:     Married
Spouse's name:     Chust Lode
Father's Birthplace:     Norway
Mother's Birthplace:     Norway
Native Tongue:     English
Able to Read:     Yes
Able to Write:     Yes
Years Married:     16
Number of Children Born:     0
Number of Children Living:     0
Neighbors:     
Household Members:     
Name     Age
Chust Lode     40
Helen Lode     36

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Dag, Kim og Terje for nye innlegg!

Når det gjeld Myken (Mygen) i Rødøy, budde det ein husmann Johan Nilsson der i 1875, men han hadde ingen born som eg tykkjer høver med «vår» Mathilde/Helene: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1836&kenr=001&bnr=0021&lnr=00

Gardsnamnet Myre/Myhre finst det mange stadar i landet, men heller ikkje på nokon av desse finn eg nokon som høver...

Hadde me endå greidd å finna vigsli hennar i Amerika med Christen Sovde...!?

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne kjempeutfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, her fann eg ei vigsli frå Chicago, IL som KAN vera av interesse:

Name: Christ C. Sovda Or Sovde
Birth Year (Estimated): 1867
Birth Date: 1867
Spouse's Name: Hannah M. Moord
Spouse's Age: 22
Spouse's Birth Year (Estimated): 1874
Spouse's Birth Date: 1874
License Type: Marriage
Event Date: 24 Aug 1896
Event Place: Chicago, Cook, Illinois

Men kven var Hannah M. Moord?  Tidspunktet for vigsli ligg nær...  Kan det vera Hanna Mathilde Myr...?

Eg skal tinga ein original kopi for å sjå om den har fleire detaljar...

Ein ny kjempetakk for alle gode tips...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Heisan, her fann eg ei vigsli frå Chicago, IL som KAN vera av interesse:

Name: Christ C. Sovda Or Sovde
Birth Year (Estimated): 1867
Birth Date: 1867
Spouse's Name: Hannah M. Moord
Spouse's Age: 22
Spouse's Birth Year (Estimated): 1874
Spouse's Birth Date: 1874
License Type: Marriage
Event Date: 24 Aug 1896
Event Place: Chicago, Cook, Illinois

Men kven var Hannah M. Moord?  Tidspunktet for vigsli ligg nær...  Kan det vera Hanna Mathilde Myr...?

Er ikke dette den Christen du refererer til i den andre tråden? Denne familien endte opp i WA.

Sovde.png

I følge census så var denne Hannah fra Sverige.

Census 1900  -  Census 1920  -  FAG

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Egil for siste avklarande innlegg!

Du har sjølvsagt rett, Egil!  Det er so mange emigrantar frå Søvde i Luster med like namn, so ikkje rart at sjølv eg «bommar» av og til.  Eg manglar forresten nokre detaljar om Christen Christopherson Søvde og særleg om den svenske kona hans, men det tek eg opp i eit eige emne...

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand for å løysa denne «kjempegåta»!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Nilsen Myren, Grue i Hedmark var 10 år i folketelling for 1865. Noe ung, men hvis Mathilde var født i 1874 holder det jo i massevis. Det kan jo være et utgangspunkt for å sjekke vielser, fødsler og utflyttede. Det kan se ut som om det er to Myren i Grue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeleg gåte, dette.
Eg skjønar ikkje heilt dette med Mürsen, altså med tysk "y". Ingen amerikanar hadde vel kome på det av seg sjølv når han skulle skrive dødsattesten, heller ingen nordmann.
Kan det vere noko tysk her, eller er ein ö blitt feiltolka som ü?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette konkrete høvet: - kanskje ü = ø?

Altså då Mørsen/Møsen/Mørseng/Møseng eller noko liknande??

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev:

Merkeleg gåte, dette.
Eg skjønar ikkje heilt dette med Mürsen, altså med tysk "y". Ingen amerikanar hadde vel kome på det av seg sjølv når han skulle skrive dødsattesten, heller ingen nordmann.
Kan det vere noko tysk her, eller er ein ö blitt feiltolka som ü?

Om ikke den amerikaneren som skrev det selv var innvandrer fra Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.