Anita Richter-Johnsen Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Jeg har ingen erfaring fra slike fora og er litt usikker på hvordan jeg kan forme en god problemstilling. Prøver: Min tippoldefar Lars Olsen Farkvam (ulikeskrivemåter: Farquam, Farquamm, Farqvam, Farqvamm) f. Lars Olsen Skarsgaard (4. april, 1817 i Ål, Hallingdal) giftet seg i Hen kirke (Isfjorden i Rauma, Romsdalen) den 1. juni 1852 med Jørand/Jorond Torstensdatter Lægreid født 9. februar 1831 i Eidfjord, Hardanger. Oppført i Grytten i Grytten, Minesterialbok 544a04 (1818-1853). De får en datter sammen (Oline Olsdatter Skorgen - min oldemor) født samme år og døpt i samme kirke. Mine tippoldeforeldre og oldemor bosetter seg hos mine tipptippoldeforeldre på gården Farkvam. Hele familien til tippoldefar flyttet fra Hallingdal til Romsdal. Min tippoldemor dør 26. mai 1857. Vi tror og mener at det er sannsynliggjort at hun i Romsdalen tok/ fikk navnet Jørgine fordi Jørand/ Jorond ikke var et vanlig navn her og fordi min tippoldemor kaller sin førstefødte sønn for Jørgen og hun gir sin datter navnet Jørgine. Hun er av den grunn oppført som Jørgine Torstensdatter Farqvam i Gamle Veø kirkebok når hun dør. Det står i kirkeboken at jordfestelsen skjer 2. august 1857 ref. Minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Ingen dødsårsak. Hun er da 26 år. Tippoldefar, som da er enkemann gifter seg på nytt med enken på nabogården; Marit Sørensdatter Farkvam (1819 - 1909) den 18. april 1859, ref. minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Det står anført i kirkeboken at lensmanden i ? utsteder en attest av 11/4 59 om at første ekteskap er heved ved dødsfald. Spørsmål: Er det vanlig at lensmannen skrev en slik attest når enkemenn/ enker giftet seg på nytt? Det er kanskje ikke uvanlig at ei ung gardskone dør uten at dødsårsak oppgis i kirkeboken eller andre kilder, eller at det tar lang tid fra dødsfall til jordfestelse? Vil bare tilføye at: Vi har søkt i arkivet i Trondheim etter lensmannens attest uten hell. Vi kjenner lite til min tippoldemor, og min far alltid har trodd at Marit Sørensdatter var hans oldemor. Det er allikevel tydelig at min oldemor Oline (min fars farmor som var død før min far var født) godt visste at hun var født i Skorgen, og at hennes mor het Jørgine. Det har alltid vært "sagt" i min familien at mor til Oline kom fra "Lægreid" i Hardanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 50 minutter siden, anita.johnsen67@outlook.com skrev: Jeg har ingen erfaring fra slike fora og er litt usikker på hvordan jeg kan forme en god problemstilling. Prøver: Min tippoldefar Lars Olsen Farkvam (ulikeskrivemåter: Farquam, Farquamm, Farqvam, Farqvamm) f. Lars Olsen Skarsgaard (4. april, 1817 i Ål, Hallingdal) giftet seg i Hen kirke (Isfjorden i Rauma, Romsdalen) den 1. juni 1852 med Jørand/Jorond Torstensdatter Lægreid født 9. februar 1831 i Eidfjord, Hardanger. Oppført i Grytten i Grytten, Minesterialbok 544a04 (1818-1853). De får en datter sammen (Oline Olsdatter Skorgen - min oldemor) født samme år og døpt i samme kirke. Mine tippoldeforeldre og oldemor bosetter seg hos mine tipptippoldeforeldre på gården Farkvam. Hele familien til tippoldefar flyttet fra Hallingdal til Romsdal. Min tippoldemor dør 26. mai 1857. Vi tror og mener at det er sannsynliggjort at hun i Romsdalen tok/ fikk navnet Jørgine fordi Jørand/ Jorond ikke var et vanlig navn her og fordi min tippoldemor kaller sin førstefødte sønn for Jørgen og hun gir sin datter navnet Jørgine. Hun er av den grunn oppført som Jørgine Torstensdatter Farqvam i Gamle Veø kirkebok når hun dør. Det står i kirkeboken at jordfestelsen skjer 2. august 1857 ref. Minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Ingen dødsårsak. Hun er da 26 år. Tippoldefar, som da er enkemann gifter seg på nytt med enken på nabogården; Marit Sørensdatter Farkvam (1819 - 1909) den 18. april 1859, ref. minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Det står anført i kirkeboken at lensmanden i ? utsteder en attest av 11/4 59 om at første ekteskap er heved ved dødsfald. Spørsmål: Er det vanlig at lensmannen skrev en slik attest når enkemenn/ enker giftet seg på nytt? Det er kanskje ikke uvanlig at ei ung gardskone dør uten at dødsårsak oppgis i kirkeboken eller andre kilder, eller at det tar lang tid fra dødsfall til jordfestelse? Vil bare tilføye at: Vi har søkt i arkivet i Trondheim etter lensmannens attest uten hell. Vi kjenner lite til min tippoldemor, og min far alltid har trodd at Marit Sørensdatter var hans oldemor. Det er allikevel tydelig at min oldemor Oline (min fars farmor som var død før min far var født) godt visste at hun var født i Skorgen, og at hennes mor het Jørgine. Det har alltid vært "sagt" i min familien at mor til Oline kom fra "Lægreid" i Hardanger. Hei Kanskje du kan endre visningsnavnet ditt til fullt navn isteden for e-postadressen ? 🙂 https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 (endret) 5 timer siden, anita.johnsen67@outlook.com skrev: Jeg har ingen erfaring fra slike fora og er litt usikker på hvordan jeg kan forme en god problemstilling. Prøver: Min tippoldefar Lars Olsen Farkvam (ulikeskrivemåter: Farquam, Farquamm, Farqvam, Farqvamm) f. Lars Olsen Skarsgaard (4. april, 1817 i Ål, Hallingdal) giftet seg i Hen kirke (Isfjorden i Rauma, Romsdalen) den 1. juni 1852 med Jørand/Jorond Torstensdatter Lægreid født 9. februar 1831 i Eidfjord, Hardanger. Oppført i Grytten i Grytten, Minesterialbok 544a04 (1818-1853). De får en datter sammen (Oline Olsdatter Skorgen - min oldemor) født samme år og døpt i samme kirke. Mine tippoldeforeldre og oldemor bosetter seg hos mine tipptippoldeforeldre på gården Farkvam. Hele familien til tippoldefar flyttet fra Hallingdal til Romsdal. Min tippoldemor dør 26. mai 1857. Vi tror og mener at det er sannsynliggjort at hun i Romsdalen tok/ fikk navnet Jørgine fordi Jørand/ Jorond ikke var et vanlig navn her og fordi min tippoldemor kaller sin førstefødte sønn for Jørgen og hun gir sin datter navnet Jørgine. Hun er av den grunn oppført som Jørgine Torstensdatter Farqvam i Gamle Veø kirkebok når hun dør. Det står i kirkeboken at jordfestelsen skjer 2. august 1857 ref. Minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Ingen dødsårsak. Hun er da 26 år. Tippoldefar, som da er enkemann gifter seg på nytt med enken på nabogården; Marit Sørensdatter Farkvam (1819 - 1909) den 18. april 1859, ref. minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Det står anført i kirkeboken at lensmanden i ? utsteder en attest av 11/4 59 om at første ekteskap er heved ved dødsfald. Spørsmål: Er det vanlig at lensmannen skrev en slik attest når enkemenn/ enker giftet seg på nytt? Det er kanskje ikke uvanlig at ei ung gardskone dør uten at dødsårsak oppgis i kirkeboken eller andre kilder, eller at det tar lang tid fra dødsfall til jordfestelse? Vil bare tilføye at: Vi har søkt i arkivet i Trondheim etter lensmannens attest uten hell. Vi kjenner lite til min tippoldemor, og min far alltid har trodd at Marit Sørensdatter var hans oldemor. Det er allikevel tydelig at min oldemor Oline (min fars farmor som var død før min far var født) godt visste at hun var født i Skorgen, og at hennes mor het Jørgine. Det har alltid vært "sagt" i min familien at mor til Oline kom fra "Lægreid" i Hardanger. Man måtte ha attest hvis ektefellen var død, og man skulle gifte seg på nytt. Endret Juli 15, 2018 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Jørgine Torstendatter sitt dødsfall. Nr 21. Møre og Romsdal fylke, Veøy, Rødven i Veøy, Ministerialbok nr. 547A05 (1846-1877), Døde og begravede 1857, Side 325 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070327650108 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 1 time siden, anita.johnsen67@outlook.com skrev: Jeg har ingen erfaring fra slike fora og er litt usikker på hvordan jeg kan forme en god problemstilling. Prøver: Min tippoldefar Lars Olsen Farkvam (ulikeskrivemåter: Farquam, Farquamm, Farqvam, Farqvamm) f. Lars Olsen Skarsgaard (4. april, 1817 i Ål, Hallingdal) giftet seg i Hen kirke (Isfjorden i Rauma, Romsdalen) den 1. juni 1852 med Jørand/Jorond Torstensdatter Lægreid født 9. februar 1831 i Eidfjord, Hardanger. Oppført i Grytten i Grytten, Minesterialbok 544a04 (1818-1853). De får en datter sammen (Oline Olsdatter Skorgen - min oldemor) født samme år og døpt i samme kirke. Mine tippoldeforeldre og oldemor bosetter seg hos mine tipptippoldeforeldre på gården Farkvam. Hele familien til tippoldefar flyttet fra Hallingdal til Romsdal. Min tippoldemor dør 26. mai 1857. Vi tror og mener at det er sannsynliggjort at hun i Romsdalen tok/ fikk navnet Jørgine fordi Jørand/ Jorond ikke var et vanlig navn her og fordi min tippoldemor kaller sin førstefødte sønn for Jørgen og hun gir sin datter navnet Jørgine. Hun er av den grunn oppført som Jørgine Torstensdatter Farqvam i Gamle Veø kirkebok når hun dør. Det står i kirkeboken at jordfestelsen skjer 2. august 1857 ref. Minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Ingen dødsårsak. Hun er da 26 år. Tippoldefar, som da er enkemann gifter seg på nytt med enken på nabogården; Marit Sørensdatter Farkvam (1819 - 1909) den 18. april 1859, ref. minesterialbok for Veø prestegjeld (1846-1877). Det står anført i kirkeboken at lensmanden i ? utsteder en attest av 11/4 59 om at første ekteskap er heved ved dødsfald. Spørsmål: Er det vanlig at lensmannen skrev en slik attest når enkemenn/ enker giftet seg på nytt? Det er kanskje ikke uvanlig at ei ung gardskone dør uten at dødsårsak oppgis i kirkeboken eller andre kilder, eller at det tar lang tid fra dødsfall til jordfestelse? Vil bare tilføye at: Vi har søkt i arkivet i Trondheim etter lensmannens attest uten hell. Vi kjenner lite til min tippoldemor, og min far alltid har trodd at Marit Sørensdatter var hans oldemor. Det er allikevel tydelig at min oldemor Oline (min fars farmor som var død før min far var født) godt visste at hun var født i Skorgen, og at hennes mor het Jørgine. Det har alltid vært "sagt" i min familien at mor til Oline kom fra "Lægreid" i Hardanger. Du finner ikke attesten i arkivet.Den ble skrevet ut i forbindelse med brudgommen sin vielse. Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 1 time siden, anita.johnsen67@outlook.com skrev: Spørsmål: Er det vanlig at lensmannen skrev en slik attest når enkemenn/ enker giftet seg på nytt? Skifteattest må ein vel ha den dag i dag. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Sånn for ordens skyld; Telling 1865 Tellingsår: 1865 Kommune: Veøy Kommunenummer: 1541 Navn på bosted: Farqvam Antall personer registrert på bostedet: 10. Trykk på for å se på tidslinjen for personen. Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Lars Olsen Husfader g Gaardbruger Selveier 1817 Aals Præstegjæld Marit Sørensdatter hans Kone g 1819 Veø Præstegjæld Søren Andreassen deres Søn ug 1848 Veø Præstegjæld Oline Larsdatter deres Datter ug 1852 Veø Præstegjæld Ane Larsdatter deres Datter ug 1859 Veø Præstegjæld Anne Larsdatter deres Datter ug 1862 Veø Præstegjæld Søren Olsen g Føderaadsmand 1788 Veø Præstegjæld Anne Jørgensdatter hans Kone g 1794 Veø Præstegjæld Leva Thomasdatter e Kaarkone 1791 Aals Præstegjæld Sofie Olsdatter ug Lægdlem 1784 Veø Præstegjæld http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1541&kenr=004&bnr=0001&lnr=000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Angående jordpåkastelse; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita Richter-Johnsen Skrevet Juli 15, 2018 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2018 Folketellingen i 1865 stemmer ikke. Søren Andresen er Marit Sørensdatter Farkvams særkullsbarn og Oline er Lars Olsen Farkvams særkullsbarn. De har to felles barn: Ane og Anne. Underlig med denne folketellingen som har så mange feil. Her må man til kilden. Jeg har ennå ikke sett at det står påførti kirkeboken at det foreligger dødsattest når en enkemann gifter seg. Heller ikke hos enker for den saks skyld. Jeg vet at det den gang ble gjort et skifte dersom det var verdier i boet, men dette var ikke vanlig (hvis jeg har skjønt det riktig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Akkurat nå, anita.johnsen67@outlook.com skrev: Folketellingen i 1865 stemmer ikke. Søren Andresen er Marit Sørensdatter Farkvams særkullsbarn og Oline er Lars Olsen Farkvams særkullsbarn. De har to felles barn: Ane og Anne. Underlig med denne folketellingen som har så mange feil. Her må man til kilden. Jeg har ennå ikke sett at det står påførti kirkeboken at det foreligger dødsattest når en enkemann gifter seg. Heller ikke hos enker for den saks skyld. Jeg vet at det den gang ble gjort et skifte dersom det var verdier i boet, men dette var ikke vanlig (hvis jeg har skjønt det riktig). Det pleier å stå at skifteattest foreligger om enkemenn/enker gifter seg på nytt. Det var et krav at attest måtte foreligge før man fikk inngå nytt ekteskap. Harald L. Bakke og Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Opplysninger i folketellinger bør vel alltid sjekkes mot originalkilden og kirkebøker! Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Hei Anita. Velkommen til forumet Jeg synes du skal lese dette. Der står det også i #3 hvordan man legger inn lenker. https://forum.arkivverket.no/topic/219554-kjære-nye-slektsgransker-det-er-fint-om-du-leser-dette-før-du-stiller-spørsmål/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Konfirmasjonen til Oline Larsd f 3/7-52. Konfirmert 6 okt 1867. Foreldre: Gmd Lars Olsen-Jørand Thorstensd. Nr 20 Møre og Romsdal fylke, Veøy, Rødven i Veøy, Ministerialbok nr. 547A05 (1846-1877), Konfirmerte 1867, Side 248 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070327650031 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita Richter-Johnsen Skrevet Juli 15, 2018 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2018 Jeg finner ingen skifteattest. Har vært i arkivet i Trondheim og fått hjelp av de flotte fagpersonene som jobber der. Fikk snakket med en av de som driver mye med slektsforskning der, og denne mente at det ikke var vanlig med en slik "dødsattest". Jeg har jobbet med mitt familietre og gjort uendelig mange søk, men aldri truffet på noe tilsvarende i kirkebøkene. Derfor mitt spørsmål. Veø kirke var den gang en sentral kirke i Romsdal og hun døde sist i mai. Det er derfor lite sannsynlig at det var på grunn av vær, eller at jordpåkastelsen måtte vente på en farende prest, før jordpåkastelsen kunne gjennomføres. Kanskje presten var på reise? Hvem vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Jørgine var fadder i 1853. Person: Jørgine Torstensdr Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pd00000008651526 Del Skriv ut Løpenr: 9 Rolle: fadder Fornavn: Jørgine Etternavn: Torstensdr. Kjønn: k Stilling/stand: - Bosted: Farqvam Fødselsdato: - Fødselsår: - Fødested: - Ekte/uekte: - Alder: - Gift: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: barn Navn: Jørgina Stilling/stand: - Fødselsår: 1853 (beregnet) Fødested: - Bosted: - Løpenr 10 Rolle: fadder Navn: Olina Sørensdr Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvam Løpenr 2 Rolle: far Navn: Ole Olsen Stilling/stand: Ungkarl Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvamm Løpenr 3 Rolle: mor Navn: Gjertrud Sørensdr Stilling/stand: Pige Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvamm Løpenr 4 Rolle: fadder Navn: Søren O. Farqvam Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: - Løpenr 5 Rolle: fadder Navn: Ole Olsen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvam Løpenr 6 Rolle: fadder Navn: Lars Ols. Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvam Løpenr 7 Rolle: fadder Navn: Svend Olsen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: - Løpenr 8 Rolle: fadder Navn: Marit Sørensdr Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvam Løpenr 9 Rolle: fadder Navn: Jørgine Torstensdr. Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Farqvam Fødte og døpte: Side: 25 Løpenr: 65 Stadfestet: - År: 1853 Introdusert: - Dåpsdato: 12-25 Sogn/kirke: Veøy Dåpssted: - Melding: - Merknader: Begges 1ste Leiermaal. Kildeinformasjon: Ministerialbok for Veøy prestegjeld 1846-1877 (1541P) Gå til kilde Fylke: Møre og Romsdal Kommune (1947): Veøy Geografisk område: Veøy prgj. Veøy sokn Rødven sokn Startår: 1846 Sluttår: 1877 Fødte og døpte: 1853-12-25 Sogn/kirke: Veøy Side: 25 Løpenr: 65 BIDRAGSYTERE Dødfødte: Slekt og Data Møre og Romsdal Fødte og døpte: Slekt og Data Molde Døde og begravde: Slekt og Data Møre og Romsdal Innflyttede: Slekt og Data Molde Konfirmerte: Slekt og Data Møre og Romsdal Utflyttede: Slekt og Data Molde Vaksinerte: Slekt og Data Møre og Romsdal Viede: Slekt og Data Molde OPPBEVARINGSSTED Statsarkivet i Trondheim SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Fødte og døpte Dagregister Inn- og utflyttede Døde og begravde Konfirmerte Vaksinerte https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000008651526 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 (endret) 16 minutter siden, Anita Richter-Johnsen skrev: Jeg finner ingen skifteattest. Har vært i arkivet i Trondheim og fått hjelp av de flotte fagpersonene som jobber der. Fikk snakket med en av de som driver mye med slektsforskning der, og denne mente at det ikke var vanlig med en slik "dødsattest". Jeg har jobbet med mitt familietre og gjort uendelig mange søk, men aldri truffet på noe tilsvarende i kirkebøkene. Derfor mitt spørsmål. Veø kirke var den gang en sentral kirke i Romsdal og hun døde sist i mai. Det er derfor lite sannsynlig at det var på grunn av vær, eller at jordpåkastelsen måtte vente på en farende prest, før jordpåkastelsen kunne gjennomføres. Kanskje presten var på reise? Hvem vet. Leste du temaet jeg la inn i # 10? Du måtte/må ha skifteattest for å få gifte deg på nytt hvis ektefellen er død. ---- Dødsfallsprotokoll/Skifteprotokoll for Veøy er ikke tilgjengelig på DA,etter det jeg kan se. ---- Man kan be om å få opplyst hva som står i dødsfallsprotokollen. https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/skifte-og-dodsfallsopplysninger#!/form/0 Endret Juli 15, 2018 av Ann-Mary Engum Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita Richter-Johnsen Skrevet Juli 15, 2018 Forfatter Del Skrevet Juli 15, 2018 Godt tips! Jeg skal bestille en slik "enkeltoplysning" i dødsfallsprotokollen for å se om det kan stå noe om hennes dødsfall - i Trondheim (arkivet). Det var når jeg fant min oldemors konfirmasjon i kirkeboken at vår familie for første gang ble kjent med navnet til min tippoldemor. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Juli 15, 2018 Del Skrevet Juli 15, 2018 Oline ble vaksinert i 1859. Vaksinerte i Veøy prestegjeld 1846-1877 Side Lp.nr. År Vaksinert Merknad 764 425 94 1859 03.10 Attesten foreviist S.I. den 7de Octbr 1859 Rolle Førenamn Etternamn Kjønn Bustad Fødestad Alder 2290 vaksinert Oline Larsdatter k Farqvam Farqvam 1 2291 far Lars Olsen m Farqvam 2292 vaksinatør Stine Næsje http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=va15411846&gardpostnr=764&personpostnr=2290&merk=2290#ovre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Isachsen Skrevet August 16, 2018 Del Skrevet August 16, 2018 Hei Anita, Jeg sniker inn en hilsen fra din femmenning her. Lars Olsen Skarsgards søster Guro Olsdotter Skarsgard er min tippoldemor. Ta gjerne kontakt direkte på e-post isax.b56@gmail.com dersom du er interessert i å utveksle slektsinformasjon (det vil være på siden av emnet for denne forum-tråden). Med vennlig hilsen Bjørn Isachsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå