Gå til innhold
Arkivverket

Fotograf J. S. Sanne - hvor virket han?

Øystein Djuv-Stiansen
 Del

Recommended Posts

Jeg har et gammelt bilde i slekten som jeg forsøker å plassere. Jeg har noen alternativer på hvilken familie det kan være, men er usikker og må jobbe ut fra den lille informasjonen jeg har.

På siden av bildet står det "J. S. SANNE - FOTOGRAF".

Er det noen som kjenner til hvor fotograf J. S. Sanne virket? Jeg har en mistanke om at det er på Sørlandet et sted, enten Risør, Tvedestrand, Arendal, Grimstad etc.

Fotograf J S Sanne bilde.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være en dame også, bare så man ikke blir opphengt i å lete etter en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket boken du fant for meg Richard, men det var ingen (hverken mann eller dame) som het J. S. Sanne. Helt enig med deg Lene at det er stor mulighet for at fotografen var en kvinne. Også litt overraskende at J. S. Sanne ikke er dokumentert på Lokalhistoriewiki, men det reflekerer kanskje også at jeg ikke har klart å identifisere fotografen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner en poståpner i Farsund som døde 64 år gammel i 1937. Kan det være ham?

Ellers er det en fabrikkbestyrer på Flekkefjordskanten som heter J S Sanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Øystein Djuv-Stiansen skrev:

Nå har jeg sjekket boken du fant for meg Richard, men det var ingen (hverken mann eller dame) som het J. S. Sanne. Helt enig med deg Lene at det er stor mulighet for at fotografen var en kvinne. Også litt overraskende at J. S. Sanne ikke er dokumentert på Lokalhistoriewiki, men det reflekerer kanskje også at jeg ikke har klart å identifisere fotografen.

Jeg fant det samme som de over her, men så ikke helt sammenhengen. Dog, alt er mulig. Jeg har sporet opp et par fotografer tidligere som var vanskelig å finne. Men denne ser ut til å være en større utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle spennende innlegg - Dette gav meg noe å tenke på. Det er nok ikke umulig at dette er rett person, og J. S. Sanne ser tu til å ha en noe spennende karriere som både potensielt fotograf, landhandler, poståpner og rikstelefonbestyrer. Det betyr i så fall at familien jeg er på jakt etter (på bildet) muligens kommer fra Farsund kanten. Det kan indikere at familien heter Svendsen, hvor det var en rekke sønner i familien som emigrerte til USA. Nå må jeg undersøke litt til, men alle ytterligere innspill om J. S. Sanne mottas med stor takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.