Gå til innhold
Arkivverket

Pehr Olofsson 1777-1822 - Glava, Värmland, Sverige

Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

Pe(h)r Olofsson født 22.08 1777 Glava, Hedene, Värmland. død 25.05 1822.

På Västra Fågelvik 1809-1814.

Viet 22.08 1813 Maja Andersdotter.

Pehr (og hans bror Anders) bor ikke sammen med resten av familien 1786 (til 1809).

Han kalles Pehr Hedelund i 1813, også ført som Herr Pehr Hedelund.

Jeg har mottatt disse opplysningene uten nærmere kildeangivelser, men regner med at de stammer fra Husforhørslengder for Glava - og disse er gjennomgått for den aktuelle perioden.

Personen(e) er godt dokumentert , og problemet her er å påvise hvor Pehr og  broren Anders oppholdt seg fra 1786-1809.

Tips mottas med takk!

Jon Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Anbytare **
  • noavatar.png
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2016-01-03, 17:22
    • Visa profil
Jag tappar bort min släkting! Jag vet att Per föds i Glava 1777 (22/8?),hans far heter Olof Andersson(1746). Per tar senare efternamnet Hedelund och flyttar till Uppran i Västra Fågelvik. Där får han sonen Olof Petter(1813),min fråga är: kan någon hjälpa mig med NÄR lämnar han Hedene och VART tar han vägen. I äldre inlägg diskuterar Ulla och Morgan om släkten Hedelund, kanske Ni vet något eller underbara Birgitta Juås som hjälpt mig en bra bit på traven. Jag är NATURLIGTVIS tacksam för all hjälp jag kan få.

https://forum.genealogi.se/index.php?topic=34719.msg536684#msg536684

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den - selv om dette ikke løste problemet!

Dette er antakelig samme person som via min kontakt forsøker seg på norsk side etter 6 år uten resultater!

Jon Erik

Endret av Jon Erik Berg-Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.