Turid Fallet Skrevet August 3, 2018 Del Skrevet August 3, 2018 Jeg har lett etter en farver i Halden med navnet Nielsen. Han er trolig mester og har folk i lære i 1818. Men så har noen gjort meg oppmerksom på at i 1816 kom det flyttende en farver fra Romsdal med navnet Ole Andersen. Denne Ole ble senere kjent under navnet Ole Andersen Mjelva. Kan det stå Mielva her (han som Henrik Olsen skal gå i farvelære hos)? Jeg har fått tydet dette før på disse sidene til Nielsen. https://media.digitalarkivet.no/view/7424/37687/4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Kvalem Vesterås Skrevet August 3, 2018 Del Skrevet August 3, 2018 (endret) Jeg leser ihvertfall Mielva. Men kan også være Mielven. Endret August 3, 2018 av Werner Kvalem Vesterås Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turid Fallet Skrevet August 3, 2018 Forfatter Del Skrevet August 3, 2018 Da håper jeg at flere er enige med deg 🙂 Dette var aldeles supert. En av mine tipp'er gikk fem år i farvelære i Halden, mest trolig da hos Mjelva 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 3, 2018 Del Skrevet August 3, 2018 Jeg er helt enig mht Mielva! (Det var jeg som opprinnelig tolket dette til Nielsen, men jeg tar det i meg igjen....) Werner Kvalem Vesterås reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turid Fallet Skrevet August 3, 2018 Forfatter Del Skrevet August 3, 2018 OK, Else. Da takker jeg dere begge, og har dermed funnet min mann 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå