Gå til innhold
Arkivverket

Eksamensoppgaver fra grunnskolen

Bjørn Smestad
 Del

Recommended Posts

Jeg studerer eksamensoppgaver i matematikk for grunnskolen, og mange av disse klarer jeg ikke å finne i biblioteker eller på internett. Jeg vil tro at selve eksamensoppgaven (jeg snakker ikke om elevenes besvarelser som er et helt annet kapittel) vil finnes i ganske mange arkiver fra skoler og skolemyndigheter, men har problemer med å finne ut hvor jeg starter å lete. All hjelp vil være velkommen!

Rent konkret er jeg akkurat nå ute etter avgangsprøven i grunnskolen for 1979, mens jeg på sikt ønsker meg å få best mulig oversikt over eksamensoppgavene for hele etterkrigstida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truleg skal dette finnast i arkivet etter Kyrkje- og undervisningsdepartementet. Dvs at du kan forsøke å be om oppslag via arkivverket.no ( https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning )

Når det gjeld grunnskulane, så er desse kommunale og blir avlevert til kommunearkiva (og altså ikkje til Arkivverket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.