Gå til innhold
Arkivverket

De fikk sagt det før også :)

Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Veldig stiligt at du bladde opp denne aktuelle kirkeboka Ann- Mary.

Men jeg ser ingen døde i kirkeboka i 1895, ei heller  "den gamle kjerringa" som journalisten forteller om . Er det jeg som overser noe her ?

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Ivar Moe said:

Men jeg ser ingen døde i kirkeboka i 1895, ei heller  "den gamle kjerringa" som journalisten forteller om . Er det jeg som overser noe her ?

Kårenke Synneve Olsdatter Rommestrand [?], døde 22/1 [1895] - #2 in kirkeår 1895 (#1 er Kaarenke Nille Larsdat Rommestrand [?], døde 12/12/94).

#1 in kirkeår 1896 er Gårdkone Ane Olave Johannesdtr, døde 11/2 [1896]

Endret av Carl-Henry Geschwind
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ivar Moe skrev:

Veldig stiligt at du bladde opp denne aktuelle kirkeboka Ann- Mary.

Ser også at det er mange innom temaet her, men ikke mange som våger å like..... ikke like.

Typisk norsk problem. Er vi usikker på om dette er alvor eller tøys, farlig eller ikke farlig, skummelt ....  så er det best å gjemme seg i blåbærskauen og håpe det går over   :):)

Men så er det noen da som alltid  har tillit til seg selv og sine vurderinger/ tanker, og som ikke tar seg selv så høytidelig.... Ære være dere

Mvh

Ivar

Klokkerboken.

SAT, Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Møre og Romsdal, 514/L0201: Klokkerbok nr. 514C01, 1878-1919, s. 158
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10051107111138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp Carl Hendry  og Ann-Mary nå finner jeg henne 21/12. Takker

Så da hadde hvertfall journalisten rett vedrørende "avdøde gamle kjerringa" 🙂

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.