Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Anne Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, Finnmark

Recommended Posts

Jag söker, med ljus och lykta, efter information om när min mormor dog, likaså var hon är begravd. Har sökt information i kyrkböcker och på Dis.no,  utan framgång. Anna Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, kallades även Nanna. Hon var gift med Helmer Lauritsen och de fick tre barn tillsammans. De flyttade till Narvik, där de två sista barnen är födda.

Någon gång mellan 1902 - 1910 skilldes Anne och Helmer. Anne (Nanna) träffade min morfar sjömannen Per Axel Edvin Karlsson f 1884 08 08 i Sölvesborg och de fick tillsammans min mor Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10. Axel drunknade i Rotterdam juni 1912. Vet ej om Anne var omgift efter Axel drunknat. Enligt vad jag "hört" bodde hon kvar i Narvik.

Undrar nu om någon vet fler sökvägar eller ev har någon information om när och var hon dog?

25 minutter siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Jag söker, med ljus och lykta, efter information om när min mormor dog, likaså var hon är begravd. Har sökt information i kyrkböcker och på Dis.no,  utan framgång. Anna Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, kallades även Nanna. Hon var gift med Helmer Lauritsen och de fick tre barn tillsammans. De flyttade till Narvik, där de två sista barnen är födda.

Någon gång mellan 1902 - 1910 skilldes Anne och Helmer. Anne (Nanna) träffade min morfar sjömannen Per Axel Edvin Karlsson f 1884 08 08 i Sölvesborg och de fick tillsammans min mor Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10. Axel drunknade i Rotterdam juni 1912. Vet ej om Anne var omgift efter Axel drunknat. Enligt vad jag "hört" bodde hon kvar i Narvik.

Undrar nu om någon vet fler sökvägar eller ev har någon information om när och var hon dog?

Har du funnet konfirmasjonen til Karla Axelie?

4 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Har du funnet konfirmasjonen til Karla Axelie?

Konfirmert 1927, # 31 - Nordland fylke, Narvik i Narvik, Ofoten, Ministerialbok nr. 871A20 (1921-1932), Konfirmerte 1927, Side 56, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10041103240063

Tar med vielsen til Karla Axelia i 1934 også, # 24 - Nordland fylke, Narvik i Narvik, Ofoten, Ministerialbok nr. 871A22 (1928-1936), Viede 1934, Side 74, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10051103242077

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 2

Ser at Karla Axelie var født i Narvik.

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=143432

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
33 minutter siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10

2 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Ser at Karla Axelie var født i Narvik.

Ja, født 9. november, ikke 10.

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1

Tips til trådstarter.

Man trenger ikke lage nytt tema om samme sak.

Man kan jo bruke det temaet man først opprettet. Og det er alltid lurt å legge ved lenker til det man har funnet.  🙂

• Liker 1

TACK ni, för snabb reaktion på mitt inlägg!

Ann-Mary Engum - Det var tyvärr, helt borta att jag också "provat" här  tidigare...Gjorde detta "nya" inlägg efter ett svar från Arkivverket. TACK, för att du uppmärksammade mig på det.

• Liker 2
1 minutt siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Egil, jag blir så nyfiken på ditt inlägg om Nordland Arbeiderblad 22.01.1948...Var hittade du det? Går det enbart att komma åt innehållet på biblioteket, eller...?

"Kan kun åpnes i Nasjonalbibliotekets lokaler"

• Liker 2
1 time siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Egil, jag blir så nyfiken på ditt inlägg om Nordland Arbeiderblad 22.01.1948...Var hittade du det? Går det enbart att komma åt innehållet på biblioteket, eller...?

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kan kun åpnes i Nasjonalbibliotekets lokaler"

Det er kanskje noen her på forumet som har tilgang/anledning og kan gjøre et oppslag for deg?

• Liker 1

Anne Karoline Ingvara står som Nanna Lauritsen f 16.08.1871 Talvik,i tellingen 1910.

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1805&kenr=005&bnr=0035&lnr=11

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.