Gå til innhold
Arkivverket

Anne Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, Finnmark


Ann-Kristin Lundgren
 Del

Recommended Posts

Jag söker, med ljus och lykta, efter information om när min mormor dog, likaså var hon är begravd. Har sökt information i kyrkböcker och på Dis.no,  utan framgång. Anna Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, kallades även Nanna. Hon var gift med Helmer Lauritsen och de fick tre barn tillsammans. De flyttade till Narvik, där de två sista barnen är födda.

 

Någon gång mellan 1902 - 1910 skilldes Anne och Helmer. Anne (Nanna) träffade min morfar sjömannen Per Axel Edvin Karlsson f 1884 08 08 i Sölvesborg och de fick tillsammans min mor Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10. Axel drunknade i Rotterdam juni 1912. Vet ej om Anne var omgift efter Axel drunknat. Enligt vad jag "hört" bodde hon kvar i Narvik.

 

Undrar nu om någon vet fler sökvägar eller ev har någon information om när och var hon dog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Jag söker, med ljus och lykta, efter information om när min mormor dog, likaså var hon är begravd. Har sökt information i kyrkböcker och på Dis.no,  utan framgång. Anna Karoline Ingvara f Jensen 1871 08 16 i Talvik, kallades även Nanna. Hon var gift med Helmer Lauritsen och de fick tre barn tillsammans. De flyttade till Narvik, där de två sista barnen är födda.

 

Någon gång mellan 1902 - 1910 skilldes Anne och Helmer. Anne (Nanna) träffade min morfar sjömannen Per Axel Edvin Karlsson f 1884 08 08 i Sölvesborg och de fick tillsammans min mor Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10. Axel drunknade i Rotterdam juni 1912. Vet ej om Anne var omgift efter Axel drunknat. Enligt vad jag "hört" bodde hon kvar i Narvik.

 

Undrar nu om någon vet fler sökvägar eller ev har någon information om när och var hon dog?

 

Har du funnet konfirmasjonen til Karla Axelie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Har du funnet konfirmasjonen til Karla Axelie?

 

Konfirmert 1927, # 31 - Nordland fylke, Narvik i Narvik, Ofoten, Ministerialbok nr. 871A20 (1921-1932), Konfirmerte 1927, Side 56, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10041103240063

 

Tar med vielsen til Karla Axelia i 1934 også, # 24 - Nordland fylke, Narvik i Narvik, Ofoten, Ministerialbok nr. 871A22 (1928-1936), Viede 1934, Side 74, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10051103242077

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Karla Axelie Karlsson f 1911 11 10

 

2 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Ser at Karla Axelie var født i Narvik.

 

Ja, født 9. november, ikke 10.

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til trådstarter.

 

Man trenger ikke lage nytt tema om samme sak.

Man kan jo bruke det temaet man først opprettet. Og det er alltid lurt å legge ved lenker til det man har funnet.  🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TACK ni, för snabb reaktion på mitt inlägg!

Ann-Mary Engum - Det var tyvärr, helt borta att jag också "provat" här  tidigare...Gjorde detta "nya" inlägg efter ett svar från Arkivverket. TACK, för att du uppmärksammade mig på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil, jag blir så nyfiken på ditt inlägg om Nordland Arbeiderblad 22.01.1948...Var hittade du det? Går det enbart att komma åt innehållet på biblioteket, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Egil, jag blir så nyfiken på ditt inlägg om Nordland Arbeiderblad 22.01.1948...Var hittade du det? Går det enbart att komma åt innehållet på biblioteket, eller...?

 

"Kan kun åpnes i Nasjonalbibliotekets lokaler"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Kristin Lundgren skrev:

Egil, jag blir så nyfiken på ditt inlägg om Nordland Arbeiderblad 22.01.1948...Var hittade du det? Går det enbart att komma åt innehållet på biblioteket, eller...?

 

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kan kun åpnes i Nasjonalbibliotekets lokaler"

 

Det er kanskje noen her på forumet som har tilgang/anledning og kan gjøre et oppslag for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.