Gå til innhold
Arkivverket

Fredrik og Bolette Olsen

Tone Merete Christensen
 Del

Recommended Posts

Jeg finner ikke informasjon om min morfars foreldre og håper noen kan hjelpe meg. Morfaren min het Gunnar Endre Fredriksen og ble født ca. 4 okt. 1915. Han ble født i Sarpsborg og jobbet på Borregård som sveiser. Han var gift med Gerd Fredriksen. 

Foreldrene het Bolette og Fredrik Olsen. Han hadde mange søsken. ( moren min het Tone Fredriksen ( pikenavnet) . 

Jeg søker også informasjon om foreldrene til Kristine Engebretsen født 1809. Hun må ha vært min tippoldemor og bodde i Østfold. Datteren hennes het Regine Kristiansen.  Foreldrene het Christian Pedersen og Oliana Andersdatter men jeg vet ingenting om dem. Om det er riktige navn.  Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk.

mvh. Tone Merete Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tone Merete Christensen skrev:

Jeg finner ikke informasjon om min morfars foreldre og håper noen kan hjelpe meg. Morfaren min het Gunnar Endre Fredriksen og ble født ca. 4 okt. 1915. Han ble født i Sarpsborg og jobbet på Borregård som sveiser. Han var gift med Gerd Fredriksen. 

Foreldrene het Bolette og Fredrik Olsen. Han hadde mange søsken. ( moren min het Tone Fredriksen ( pikenavnet) . 

Jeg søker også informasjon om foreldrene til Kristine Engebretsen født 1809. Hun må ha vært min tippoldemor og bodde i Østfold. Datteren hennes het Regine Kristiansen.  Foreldrene het Christian Pedersen og Oliana Andersdatter men jeg vet ingenting om dem. Om det er riktige navn.  Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk.

mvh. Tone Merete Christensen

Kan du legge lenke til dåpen til Gunnar Endre og Gerd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 19 Fredrik f. 7/3 -dpt. 14/4 1884,  foreldre Ole Kristian Kristiansen 1854 og Helene Hansen f. 1854

https://www.digitalarkivet.no/kb20060920040481

Nr. 35 Bolette f. 12/5 - 12/8 1883, foreldre pike Anette Olsdt. Borgerhauen? og ungk. og matros Kristian Larsen Nordli ... Id (Idd?)

https://www.digitalarkivet.no/kb20060320011122

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for informasjon om mine oldeforeldre. Det var fint  å få riktig fødselsdatoer. Kristine Engebretsen er på min mormor Gerd sin side. Jeg mener hun er hennes bestemor.....

Tone Merete

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tone Merete Christensen skrev:

Hei! Takk for informasjon om mine oldeforeldre. Det var fint  å få riktig fødselsdatoer. Kristine Engebretsen er på min mormor Gerd sin side. Jeg mener hun er hennes bestemor.....

Tone Merete

Gerd var født i 1916.

Mener du at hennes bestemor var født i 1809?

Synes ikke det kan stemme særlig bra.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone Merete

Det ble ikke riktig ser jeg nå. Beklager... Gerd sin mor het Clara Helmine Karlstad, født 1876. Har fått informasjon om henne her tidligere. Bodde hun en periode på Tune barnehjem? Clara sin mor het Regine Kristiansen født c. 1840. ( Hun var gift med en som het Kristian Fredrik Andersen. Født 1823? Jeg finner ikke mer informasjon om han heller, mulig han kom fra Sverige? Regine sin  mor het Kristine Engebretsen født. 1809 i Østfold. Der stopper informasjonen, jeg finner ikke mer. 

Mvh. Tone Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Gerd var født i 1916.

Mener du at hennes bestemor var født i 1809?

Synes ikke det kan stemme særlig bra.

Hei, nei, det stemmer ikke. Det var hennes oldemor....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.