Gå til innhold
Arkivverket

Panteregister

Torbjørn Koch
 Del

Recommended Posts

6 timer siden, Torbjørn Koch skrev:

Hei. Leter etter pantebok for eiendommen Vanningsten på Bekkelaget. Gårds- og bruksnummer 152/8. Hvordan finner jeg denne?

En forholdsvis enkel framgangsmåte er som følger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Og siden du, Kristian Hunskaar, er så rask på avtrekkeren, så kanskje du kan hjelpe meg med neste ledd? Hvis min oldefar som 13-åring bodde på Bekkelaget - hvilken skole kan jeg da anta at han gikk på? Og hvilken skole gikk han trolig på da da bodde i Skippergaten i sentrum av Christiania? Og hvor kan jeg finne opplysninger om elever i de ulike skolene? Finnes det?

Mvh Torbjørn Koch

Endret av Torbjørn Koch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Torbjørn Koch skrev:

Og siden du, Kristian Hunskaar, er så rask på avtrekkeren, så kanskje du kan hjelpe meg med neste ledd? Hvis min oldefar som 13-åring bodde på Bekkelaget - hvilken skole kan jeg da anta at han gikk på? Og hvilken skole gikk han trolig på da da bodde i Skippergaten i sentrum av Christiania? Og hvor kan jeg finne opplysninger om elever i de ulike skolene? Finnes det?

Jeg har dessverre ikke lokalkunnskap om Oslo og Aker, men skolene var (og er) et kommunalt anliggende, så Oslo byarkiv bør være i besittelse av elevprotokoller som kan ha opplysninger av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.