Gå til innhold
Arkivverket

Fortidens smilefjes?

Arlene Hansen
 Del

Recommended Posts

Takk for nyttige lenker ang. gotisk håndskrift. Jeg siktet til de små prikkene i "d" og "O" som for meg ser ut som ansikter. Skriveren måtte løfte pennen fra papiret for å lage dem, så hvorfor det? Prikkene finnes ikke ellers på denne siden og ikke i bokstavene jeg finner under lenkene til gotisk skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gøy!

Først hadde jeg kladdet følgende:

«Vel, såvidt jeg kan se har vi her kun ‹streit› gotisk håndskrift med helt greie bokstaver, – ikke allltid like greit å lese/tyde, men . . . ?»

Så kikket jeg litt nøyere, og tilføyde:

«I utsnittet du laget et bilde av, må jeg tilstå at utsmykkende/uvedkommende «prikker» klarer jeg ikke å se.»

Men så jeg det!

De to ‹smilyene› rett under hverandre – inni d-en(?) i «Jordstad»(?) og rett under, inni A-en i «Kari Anders-[ny linje] Datter»

Duverden!

Har ingen forklaring på hvordan/hvorfor, må bare komplimentere deg for et overhendig falkeblikk. 🙂

– Og for en energigivende Sherlock-ish ‹etterforskning› en søndagskveld. 🙂

Takk!

Endret av Even Stormoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arlene Hansen skrev:

Ja, jeg synes også at dette er gøy. Det må ha en mening, men den forblir vel skjult.

Tviler på at det finnes en skjult mening, (KONSPIRASJON!! 😉 [Red Alert!]) Men underholdningsverdien er formidabel. 🙂

Alt i beste mening, og med søndagsmild hilsen 

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.