Gå til innhold
Arkivverket

Ingen kirkebok viede Hemnes Nordland 1728?

Lillian Ørndahl
 Del

Recommended Posts

23 timer siden, Alv Edvardsen skrev:

Hei. Nu burde jeg antagelig ikke blande meg mere inn i denne saken,  da det åpenbart er noen som vet at det alle andre har kommet frem til, er feil.

Tillater meg allikevel å mene at det er noe merkelig at disse folkene på Elsfjord, skulle døpe barn i etterslekten med både Adrian,  Milde (Milla) og Else. J.fr. at det var vanlig med oppkalling på den tiden. M.v.h. Alv.

"Alle andre" er hjertelig velkommen til å legge frem dokumentasjon på at det de har kommet frem til er rett.

Ingen ting ville være bedre enn at det finns dokumentasjon på at noe faktisk er rett.

1. I hvilke kilder er denne Elsebe nevnt (finns det overhodet kilder der hun er nevnt, eller er hun et fantasifoster eller en konstruksjon)?

2. Hvor fremgår det at hun var gift med Christopher Pedersen Elsfjord?

3. Hvor fremgår det at hun var mor til hans barn?

4. Hvor fremgår det at hennes farsnavn var Adriansdatter?

5. Hvor fremgår det at hun var en datter av Adrian Jacobsen Falch?

For de som måtte ønske å hevde at det de har kommet frem til er rett må det legges frem troverdig dokumentasjon på disse punktene.

Er det Alstahaug Kanikgjeld som er kilden "Alle andre" bruker som sannhetsvitne?

image.thumb.png.afc25e78e77d8209fd4696686457f5a8.png

Er dette en troverdig kilde?

Var svigersønnen Josef Pedersen gift andre gang med Adrian Falchs datter (ikke navngitt)?

Jeg regner med at de som måtte ha interesse for dette selv er i stand til å vurdere sannhetsgehalten i det som står her.

Endret av Lars Østensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.