Gå til innhold
Arkivverket

Dorthe Gulbrandsdatter Hakloa

Bjørn Katnosa
 Del

Recommended Posts

Jeg har registrert at min oldemor Gunhild Poulsdatter trolig var tjenestejente hos Dorthe Hakloa mellom 1855 - 1860 - jeg har funnet at hun trolig var fadder i

en barnedåp 25 april 1859 i Aker hvor Magnus Borgersen - sønn til Dorthe og Borger Joensen blir døpt. Jeg har klart å tyde etternavnet Poulsdatter - men fornavnet

kan jeg ikke tyde - det står i alle fall ikke Gunhild - kan det muligens være tilknyttet hennes funksjon på Hakloa. Kan noen hjelpe.

Gunhild blir etter hvert (1863) gift med Magnus Olsen og de blir etter hvert forpaktere på Katnosa fra 1868 til 1911 da Magnus dør.

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er rett - jeg syntes også det stod Petro -imidlertid har jeg funnet en kobling mellom Gunhild og Hakloa - hun blir gift med Magnus

Olsen Katnosa (min oldefar) 28 mars 1864 og hennes forlover er Borger Joensen - mann til Dorthe - jeg har også registrert at Magnus er fadder ved

en dåp i Hakloa i 1863. Gunhild og Magnus flytter etter at de er gift til Braateie i Nittedal -et lite hus i tilknytning til Magobråten hvor Dorthes bror Jens

Gulbrandsen er forpakter - Magnus og Gunhild bor her frem til 1867-68 da de blir forpaktere på Katnosa. Søker videre for om mulig å finne hvilken

funksjon Gunhild hadde på Hakloa.

Bjørn Katnosa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.