Gå til innhold
Arkivverket

Harry Aronsen
 Del

Recommended Posts

Iver Andreas Eriksen var f. 20. jan. 1844 på Vik, Fosnes, Otterøy i Nord-Trøndelag, døpt 10. mars 1844 i Vik kirke. Ved dåpen står faren oppført som ungkar Erik Andreas Olssøn, båtbygger fra Helgeland. 
Det har vært vanskelig å finne denne Erik. Men i bygdeboka for Meløy finnes en Erik Andreas Olsen f. 1819 på Holand, Meløy, døpt i 1819. Spørsmålet er om denne Erik kan ha drevet med båtbygging og evt. i den anledning vært på Otterøy rundt 1843 og hatt et forhold til Ivers mor Johanna Kristine Ingebrigtsdatter. Denne Erik ble senere først gift med Ane Margrethe Andersdatter f.1820 og 2. gang gift med Sofie Johansdatter f. ca 1835. 
På vedlagt kirkebokside er Iver nr 6 ovenfra. 

Mvh 
Harry A. 

 

Iver dåp. Brukslenke for sidevisning:
https://www.digitalarkivet.no/kb20070824660047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

Sånn for ordens skyld;

Du bør legge inn det du har funnet om denne Erik i Meløy,slik at vi slipper å lete det opp på.nytt.

 

Det jeg har skrevet om Erik Andreas Olsen er alt jeg vet om ham, funnet i bygdeboka "Gård og grend i Meløy" bd I s. 240. Utgangspunktet er det som står i kirkeboka ved Iver Andreas sin fødsel, se lenke. Faren er ungkar og helgelending, det er det hele. Den Erik som er nevnt her og er en mistenkt kandidat, er altså lett opp i bygdeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Harry Aronsen skrev:

 

Jeg har allerede gjort oppmerksom på at innlegget er postet også på Slekt og Datas slektsforum.

Mvh

Harry A.

 

Ja,men jeg har lagt inn lenke til temaet.

Det samme har jeg gjort i temaet på slektsforumet.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.